Fulmoren markkinointiblogi

Tietopankki

Webinaari: Luottamuksen rakentaminen markkinoinnin ja myynnin kautta

Webinaari: Luottamuksen rakentaminen markkinoinnin ja myynnin kautta

Asiakashankinnan – markkinoinnin ja myynnin – keskeisin tavoite ja usein suurin haaste on luottamuksen rakentamisessa. Kun ostaja vertailee eri palveluita tai tuotteita toisiinsa, valinta kohdistuu...

Lue lisää
Käydäänkö teillä myynti vs. markkinointi taistelua?

Käydäänkö teillä myynti vs. markkinointi taistelua?

Myynnin ja markkinoinnin tulisi olla itsestään selvästi samalla puolella. Kumpikin ovat yhteispelin toimiessa loistavia yrityksen kasvun moottoreita. Pahimmillaan tilanne on kuitenkin kaikkea muuta....

Lue lisää
Tieto voitelee ostoprosessin rattaat

Tieto voitelee ostoprosessin rattaat

Myyntitilanteessa tieto on valtaa. Tieto auttaa ymmärtämään keskustelua puolin ja toisin paremmin ja suhteuttamaan, onko tarjotusta ratkaisusta oikeasti hyötyä ostajalle. Toisaalta tiedon epäsuhta...

Lue lisää
Mikä avuksi, jos liidintuotanto ei pelaa yrityksen kasvun draiverina?

Mikä avuksi, jos liidintuotanto ei pelaa yrityksen kasvun draiverina?

Riittävä liidintuotantokyky on kriittisen tärkeää yritykselle kuin yritykselle, kun tehdään asiantuntija- tai ratkaisumyyntiä. Joskus liidintuotanto kuitenkin takkuaa. Mikä avuksi, kun mittarit eivät...

Lue lisää
Pitäisikö markkinointi ajaa paaliin vai huoltaa kuntoon?

Pitäisikö markkinointi ajaa paaliin vai huoltaa kuntoon?

Kun auto on rikki, se viedään korjaamolle. Taas riittää turvallisia kilometrejä seuraavaan kertaan saakka. Kun markkinointi menee rikki, yskimistä saatetaan kuunnella viikkoja (tai pidempään) ilman,...

Lue lisää
Suojaako asiakkaasi omaa ahteriaan vai rakentaako organisaationsa menestystä?

Suojaako asiakkaasi omaa ahteriaan vai rakentaako organisaationsa menestystä?

Pidin viime viikon torstaina webinaarin asiakastuntemuksen merkityksestä. Webinaarin jälkeen kävin parikin hyvää keskustelua asiakkaidemme kanssa siitä, miten pitäisi toimia, kun ostajan ja...

Lue lisää
Muistutus asiakastuntemuksen merkityksestä markkinointitoimiston toimarille

Muistutus asiakastuntemuksen merkityksestä markkinointitoimiston toimarille

Paperilla kuka tahansa osaa kertoa, että asiakastuntemus on kriittisen tärkeää, ja että myynti on helpompaa, kun tietää mistä narusta vetää.

Lue lisää
Ripustaako markkinointi rukkaset naulaan kesän ajaksi?

Ripustaako markkinointi rukkaset naulaan kesän ajaksi?

Suomi on taas menossa kiinni. Vetäytyminen palataan loman jälkeen -moodiin on alkanut. Edelleen jaksan hämmästellä sitä, että tärkeitä asioita lykätään lomien taakse ja samaan aikaan niille...

Lue lisää
Miten liidintuotanto pidetään tasaisena?

Miten liidintuotanto pidetään tasaisena?

Liidintuotannon johtaminen muuttuvassa ympäristössä on toisinaan kinkkistä. Pitäisi pystyä tasapainoilemaan riittävän määrän ja laadun välillä sekä varmistaa, että nämä kohtaavat toisensa oikeaan...

Lue lisää
Epäonnistuneen markkinointikokeilun anatomia

Epäonnistuneen markkinointikokeilun anatomia

Fulmore (Jussi) aloitti vuosi takaperin podcastien julkaisun. Niitä tuli ulos kaikki yksi. Meni ihan rohkeasti ja huolella metsään. Nyt on kammettu auto takaisin ajoradalle ja tarve selvittää, miksi...

Lue lisää
Joko saa siirtää asioita kesäloman yli

Joko saa siirtää asioita kesäloman yli

Kevät on pitkällä, kun koivu kukkii, golfkausi on avattu ja maantiepyörä kaivettu varastosta. Kevät on myös pitkällä, kun ensimmäisen kerran tulee vastaan "pitäisiköhän tätä miettiä vasta lomien...

Lue lisää
Markkinoinnin johtamisen parhaat käytännöt: Mittaaminen

Markkinoinnin johtamisen parhaat käytännöt: Mittaaminen

Mittaamisen tärkeyttä olen sivunnut monessakin tekstissä, joten en mene siihän kovin syvälle. Sanon alkuun vain, että jos et vielä mittaa, aloita tänään. Käyn tässä tekstissä paremminkin läpi sitä,...

Lue lisää
Markkinoinnin johtamisen parhaat käytännöt: Mediatilojen ostaminen

Markkinoinnin johtamisen parhaat käytännöt: Mediatilojen ostaminen

Mainostaminen – siis ostetun median käyttäminen – tuntuu aiheuttavan paljon kysymyksiä, joihin toivotaan helppoja vastauksia. Eli kysytään ”Missä meidän firman pitäisi mainostaa?” tai ”Mikä olisi...

Lue lisää
Markkinoinnin johtamisen parhaat käytännöt: Oma vai kumppanin osaaminen

Markkinoinnin johtamisen parhaat käytännöt: Oma vai kumppanin osaaminen

”Osaatko johtaa markkinointianne?”, kysyin ja vastaus oli ”Joo, kyllä mä saan meidän some-päivitykset tehtyä ja pidettyä verkkosivut ajan tasalla.” Mitäpä tuohon sitten sanomaan, kun selkeästi oli...

Lue lisää
Markkinoinnin johtamisen parhaat käytännöt: Säännöllisyys

Markkinoinnin johtamisen parhaat käytännöt: Säännöllisyys

Säännöllinen suorittaminen hakkaa pistemäisen tekemisen 100-0 lähes kaikessa, myös markkinoinnissa. Kuten tarinan kilpikonna, säännöllinen eteneminen tuottaa varmemmin tulosta kuin hullu pomppiminen...

Lue lisää
Markkinoinnin johtamisen parhaat käytännöt: Arvontuotannon varmistaminen

Markkinoinnin johtamisen parhaat käytännöt: Arvontuotannon varmistaminen

Asiakkaan arvontuotannosta on puhuttu ja puhutaan syystäkin paljon. Välissä kuitenkin huomaan, että ajatus siitä, milloin arvontuotannon pitäisi alkaa, on pahasti hukassa. Avaan ajatusta vähän...

Lue lisää
Tee sellaista markkinointia, jota yrityksesi ansaitsee

Tee sellaista markkinointia, jota yrityksesi ansaitsee

Olin muutama viikko takaperin sparraamassa Kasvu Openin yrityksiä Kuopiossa. Eteen osui useampi hyvä kv-markkinaan tähtäävä firma, joiden markkinointiviestintä ei näyttänyt läheskään siltä, miten...

Lue lisää
Luokattoman suunnittelun kolme keskeistä ongelmaa

Luokattoman suunnittelun kolme keskeistä ongelmaa

"Everyone has a plan 'till they get punched in the mouth."

Lue lisää
Kaipaat taistelua, johon ottaa osaa

Kaipaat taistelua, johon ottaa osaa

Saan nautintoa kirkkaasta tulevaisuusnäkymästä. Toisinaan jopa siinä määrin, että taannun autistisesti mieleni sopukoihin tarinoimaan ajasta tulevaisuudessa.

Lue lisää
Kolme kivuliasta oppia markkinoinnin kehittämisestä

Kolme kivuliasta oppia markkinoinnin kehittämisestä

Ammattilaisurani aikana olen saanut todistaa läheltä satojen yritysten markkinointiponnisteluja. Ja pääsääntöisesti on sanottava, että yleensä kaikki kaatuu yhteen tai useampaan kolmesta syytekijästä...

Lue lisää
Näin teet brändistäsi asiakasmagneetin

Näin teet brändistäsi asiakasmagneetin

Oletko koskaan kysynyt asiakkaaltasi, millaisena hän näkee yrityksesi? Onko vastaus ollut ”olette luotettavia”, ”pidän teitä todellisina ammattilaisina”, ”myyjäänne ei saa koskaan kiinni, kun on...

Lue lisää
Väärinymmärretty inbound-myynti

Väärinymmärretty inbound-myynti

Kuka on se idiootti, joka pilasi myyntityön 2010-luvulla? Se tyhjäpää, joka antoi myyntiä pelkäävälle henkilöstölle näennäisen syyn odotella aktiivisesti kauppoja sähköpostin äärellä. Se luopio, joka...

Lue lisää