Fulmoren markkinointiblogi

Tietopankki

Markkinointistrategia on peli, jossa voittavat kortit saa valita itse

Markkinointistrategia on peli, jossa voittavat kortit saa valita itse

Markkinoinnin strategiatyötä voisi verrata siihen, että levitetään koko yrityksen korttipakka pöydälle, katsotaan pelin tilanne ja valitaan sopiva käsi. Käteen valittavissa korteissa pitäisi lukea...

Lue lisää
Neljä (4) digitaalisen markkinoinnin osa-aluetta, jotka tulevaisuuden voittajatiimien tulee hallita

Neljä (4) digitaalisen markkinoinnin osa-aluetta, jotka tulevaisuuden voittajatiimien tulee hallita

Digitalisaatio asettaa uusia haasteita markkinoinnin ammattilaisille. Vajavainen markkinointikoneisto latistaa kovimmatkin satsaukset vaisuiksi tussahduksiksi. Ero voittajien ja häntäpään välillä...

Lue lisää
Black Friday kaataa verkkokauppoja kuin heinää

Black Friday kaataa verkkokauppoja kuin heinää

Tarjouskampanjat pomppivat nenille On taas se aika vuodesta, kun Black Friday -alennukset kaatavat verkkokauppoja. Tarjouskampanjat pomppivat nenille aamun lehdestä, sähköpostilaatikosta ja...

Lue lisää
MQL, SQL ja SAL… Tissiltä teuraaksi

MQL, SQL ja SAL… Tissiltä teuraaksi

Mitä eroa on erityyppisillä liideillä ja miksi sillä on minkään valtakunnan väliä? Joskus olet varmasti törmännyt tilanteeseen, jossa myynnille ojennetaan intopiukeana nippu liidejä ja jäädään...

Lue lisää
Moderni markkinoinnin infrastruktuuri pitää lahkeet kuivana

Moderni markkinoinnin infrastruktuuri pitää lahkeet kuivana

Oletko koskaan päässyt todistamaan tukkoa viemärissä? Usko, kun kerron, että kunnollinen tukko synnyttää tulvivan viemärin. Se taas aiheuttaa sotkun, itkun ja hammasten kiristyksen - varsinkin...

Lue lisää
Markkinoinnin automaatio – Voittavan myyntikoneen moottori

Markkinoinnin automaatio – Voittavan myyntikoneen moottori

Kuulostaako seuraava selitys tutulta? ”Nyt on saatu tosi kivasti pöhinää aikaiseksi ja on onnistuttu varmasti kasvattamaan meidän tunnettuutta...” Onhan nettisivuliikenteen ja Facebook-tykkääjien...

Lue lisää
Älä investoi markkinointiprojektiin

Älä investoi markkinointiprojektiin

Eikö kehittämisprojektia hankittaessa olisi kohtuullisen tärkeää esittää kysymys hyödynnettävästä kehittämisprosessista? Miten kehittämisprojekti aiotaan saattaa alusta loppuun? Millä mittareilla...

Lue lisää
11 askelta ylivoimaiseen myyntiviestiin

11 askelta ylivoimaiseen myyntiviestiin

Postiluukustani kolahti ilmaisjakelulehden yhteydessä nippu A4-suoramainoksia. Silkasta ammatillisesta kiinnostuksesta poimin nipun ja tutustuin sisältöön. Ahdistuin. Tälläkin kertaa kyhäelmä, johon...

Lue lisää
Mitä olen oppinut markkinoinnista ja huippu-urheilusta?

Mitä olen oppinut markkinoinnista ja huippu-urheilusta?

"Plans are only good intentions unless they immediately degenerate into hard work."- Peter Drucker

Lue lisää
Miksi sijoittaisin markkinointisisällön tuotantoon?

Miksi sijoittaisin markkinointisisällön tuotantoon?

Sisällöntuotanto on markkinoinnin osa-alueista se, josta helposti kiireessä tai resurssien säästömielessä tingitään, vaikka ei missään nimessä kannattaisi. Hyvin toteutettu sisältö on koko...

Lue lisää
Jos asiakkaasi tietäisi sen, mitä sinäkin...

Jos asiakkaasi tietäisi sen, mitä sinäkin...

…hankkisiko hän palveluitasi enemmän ja todennäköisemmin? Toivottavasti voit vastata kysymykseen myöntävästi. Muussa tapauksessa joudun suosittelemaan sinulle jo artikkelin alussa nykyisen bisneksesi...

Lue lisää
Tiimin viisi toimintahäiriötä - Miksi asiakassuhteeni on torso?

Tiimin viisi toimintahäiriötä - Miksi asiakassuhteeni on torso?

Kuvittelin asiakassuhteeni olevan vankalla pohjalla. Toisin taitaa kuitenkin olla, ainakin mikäli Patrick Lencionia on uskominen.

Lue lisää
Mitä mokaat jatkuvasti myydessäsi inbound-liideille?

Mitä mokaat jatkuvasti myydessäsi inbound-liideille?

Perinteinen myyntitekniikka ei enää nykypäivänä vakuuta ostajia, vaan voi jopa pahimmassa tapauksessa karkottaa heidät. Hanakan klousaamisen sijaan nyt vaaditaan uudenlaista lähestymistapaa. Mitä...

Lue lisää
Miksi lapsellisen alhaiset tavoitteet ovat avain onnistumiseen?

Miksi lapsellisen alhaiset tavoitteet ovat avain onnistumiseen?

Lapsellisen alhaiset toiminnalliset tavoitteet ovat menestyksen kannalta avainasemassa. Ihan totta. Annapas kun perustelen. Sinun tehtäväsi ei kuitenkaan ole uskoa purematta.

Lue lisää
5 vinkkiä, joilla saat lisää uskollisia asiakkaita

5 vinkkiä, joilla saat lisää uskollisia asiakkaita

Mikä avuksi, kun bisnes ei kehity toivotulla tavalla? Liikevaihto junnaa paikoillaan, potentiaaliset asiakkaat löytävät helpommin kilpailijan ja nykyisetkin asiakkaat häviävät kuin tuhka tuuleen.

Lue lisää
Kaipaat taistelua, johon ottaa osaa

Kaipaat taistelua, johon ottaa osaa

Saan nautintoa kirkkaasta tulevaisuusnäkymästä. Toisinaan jopa siinä määrin, että taannun autistisesti mieleni sopukoihin tarinoimaan ajasta tulevaisuudessa.

Lue lisää
Markkinoinnin johtamisen parhaat käytännöt: Arvontuotannon varmistaminen

Markkinoinnin johtamisen parhaat käytännöt: Arvontuotannon varmistaminen

Asiakkaan arvontuotannosta on puhuttu ja puhutaan syystäkin paljon. Välissä kuitenkin huomaan, että ajatus siitä, milloin arvontuotannon pitäisi alkaa, on pahasti hukassa. Avaan ajatusta vähän...

Lue lisää
Väärinymmärretty inbound-myynti

Väärinymmärretty inbound-myynti

Kuka on se idiootti, joka pilasi myyntityön 2010-luvulla? Se tyhjäpää, joka antoi myyntiä pelkäävälle henkilöstölle näennäisen syyn odotella aktiivisesti kauppoja sähköpostin äärellä. Se luopio, joka...

Lue lisää
Näin teet brändistäsi asiakasmagneetin

Näin teet brändistäsi asiakasmagneetin

Oletko koskaan kysynyt asiakkaaltasi, millaisena hän näkee yrityksesi? Onko vastaus ollut ”olette luotettavia”, ”pidän teitä todellisina ammattilaisina”, ”myyjäänne ei saa koskaan kiinni, kun on...

Lue lisää
Kolme kivuliasta oppia markkinoinnin kehittämisestä

Kolme kivuliasta oppia markkinoinnin kehittämisestä

Ammattilaisurani aikana olen saanut todistaa läheltä satojen yritysten markkinointiponnisteluja. Ja pääsääntöisesti on sanottava, että yleensä kaikki kaatuu yhteen tai useampaan kolmesta syytekijästä...

Lue lisää
Luokattoman suunnittelun kolme keskeistä ongelmaa

Luokattoman suunnittelun kolme keskeistä ongelmaa

"Everyone has a plan 'till they get punched in the mouth."

Lue lisää
Tee sellaista markkinointia, jota yrityksesi ansaitsee

Tee sellaista markkinointia, jota yrityksesi ansaitsee

Olin muutama viikko takaperin sparraamassa Kasvu Openin yrityksiä Kuopiossa. Eteen osui useampi hyvä kv-markkinaan tähtäävä firma, joiden markkinointiviestintä ei näyttänyt läheskään siltä, miten...

Lue lisää