Fulmoren markkinointiblogi

Markkinointi­blogi

Sanakirja: Hakusanamainonta

Sanakirja: Hakusanamainonta

Netistä etsitään tietoa lounaspaikoista remonttipalveluihin. Hakusanamainonta on kustannustehokas keino tavoittaa palveluja etsivät ihmiset juuri silloin, kun asia on heille ajankohtainen. Tähän...

Lue lisää
Mediatiedottaminen – osa 4: Kun tiedottaminen johtaa toivottuun lopputulokseen

Mediatiedottaminen – osa 4: Kun tiedottaminen johtaa toivottuun lopputulokseen

Luonnollisesti mediatiedottamisella tavoitellaan lisää näkyvyyttä yritykselle; artikkeleita lehteen ja juttuja radioon tai televisioon. Kun mediatiedottaminen onnistuu, päätyy tiedotteen teksti...

Lue lisää
Mediatiedottaminen – osa 3: Millainen on hyvä tiedote?

Mediatiedottaminen – osa 3: Millainen on hyvä tiedote?

Mediatiedotteen muoto on vakiintunut ja hyvän tiedotteen tunnusmerkitkin on erittäin helppo listata.

Lue lisää
Mediatiedottaminen – osa 2: Milloin voin tiedottaa?

Mediatiedottaminen – osa 2: Milloin voin tiedottaa?

Käytännössähän yritys voi tiedottaa ihan milloin vaan ja ihan mistä vaan. Se, onko tällainen tiedottaminen kannattavaa tai fiksua, onkin sitten jo aivan toinen juttu.

Lue lisää
Pallomeren pohjalta

Pallomeren pohjalta

Hei kaikki! Olen Sanna, graafisen suunnittelun opiskelija Kouvolasta. Olin SPYMillä kahden kuukauden mittaisessa työharjoittelussa toisen opiskeluvuoteni päätteeksi.

Lue lisää
Mediatiedottaminen – osa 1: Miksi yrityksen kannattaa tiedottaa?

Mediatiedottaminen – osa 1: Miksi yrityksen kannattaa tiedottaa?

Yritys A on järjestämässä mielenkiintoisen tapahtuman toimipisteessään. Mitenhän tästä tiedottaisi asiakkaille ja sidosryhmille? No mainoksella tottakai. Ei muuta kuin puhelu paikallislehteen ja...

Lue lisää
SPYM Magazine julkaistaan tällä viikolla!

SPYM Magazine julkaistaan tällä viikolla!

SPYM Magazine – ensimmäinen laatuaan – on parhaillaan painossa. Lehti näkee päivänvalon vielä ennen juhannusta! Lehdestä löydät monipuolisesti tietoa SPYMin asiakkaista ja tehdyistä projekteista....

Lue lisää
Sanakirja: Viraalimarkkinointi

Sanakirja: Viraalimarkkinointi

Yksinkertaistettuna; viraalimarkkinointi on markkinointia, jossa mainosviesti kulkee nopeasti ihmiseltä toiselle. Sana ”viraali” viittaa viruksiin ja onkin sanana erittäin osuva. Virukset kun...

Lue lisää
Markkinointi ei vietä kesälomaa!

Markkinointi ei vietä kesälomaa!

Kesälomakausi lähestyy ja työt painavat päälle. Hommat pitää saada tehtyä ennen kesälaitumille siirtymistä ja kiire on melkoinen. Usein tässä hötäkässä asiakkuudenhoitamiset sekä markkinointi jäävät...

Lue lisää
Sanakirja: Sissimarkkinointi

Sanakirja: Sissimarkkinointi

Sissimarkkinointi on hankala sana, joka on kohtuullisen vähäisessä käytössä. Kaikkia sissimarkkinoinnin tunnuspiirteet omaavia markkinointikampanjoita ei välttämättä kutsuta sissimarkkinoinniksi,...

Lue lisää
Ota stage haltuun!

Ota stage haltuun!

Tapahtuman sponsoroinnista tulee monelle mieleen surullisena repsottava bannerinrepale esiintymislavan nurkalla. Sponsoroinnista on mahdollista luoda molempia osapuolia aidosti hyödyttävä...

Lue lisää
Sisällöntuotanto - osa 4: Huonon sisällön tunnusmerkkejä

Sisällöntuotanto - osa 4: Huonon sisällön tunnusmerkkejä

Huonoa sisältöä on kahdenlaista: teknisesti heikkotasoista (oikeinkirjoitus, julkaisutapa) ja sisällöllisesti huonoa. Sisällöllisesti huonoa tekstiä – tai laajemmin sisältöä – olemme käsitelleet...

Lue lisää