Markkinointi ei vietä kesälomaa!

Markkinointi­blogi

Kesälomakausi lähestyy ja työt painavat päälle. Hommat pitää saada tehtyä ennen kesälaitumille siirtymistä ja kiire on melkoinen. Usein tässä hötäkässä asiakkuudenhoitamiset sekä markkinointi jäävät vähemmälle huomiolle.

Lomavastaajat kuntoon!

Kaikista tärkein huomionosoitus asiakkaita kohtaan ennen kesäloman alkua on luonnollisesti sähköpostin ja puhelimen lomavastaaja. Jos makoilet riippukeinussa useamman viikon, saattaa asiakas kyllästyä odottamaan pitkään viivästynyttä vastausta ja pompata kilpailijasi leiriin.

Niin tärkeää kuin lomavastaajan olemassaolo onkin, ei siitä ole asiakkaan näkökulmasta hyötyä, jos ei siitä löydy tuuraajasi yhteystietoja. Tuuraajan avulla asiakas voi hoitaa asiat yrityksesi kanssa onnistuneesti, vaikka hänen oma yhteyshenkilönsä lomailee.

Asiakkaat huomioon kesälläkin

Vaikkei kesä monissa yrityksissä aktiivista tiedotus- ja markkinointiaikaa olekaan, ei tämä välttämättä ole se paras vaihtoehto. Kaikki eivät lomaile samaan aikaan ja sateisina päivinä voisi olla mukava lukea yrityksesi uusimpia kuulumisia vaikkapa blogista.

Markkinointiviestejä tai kuukausikirjeitä ei kannata laittaa tauolle kesällä, sillä ne kolahtavat asiakkaidesi sähköpostiin ihan samalla tavalla kuin talvellakin. Auringonpaisteessa ostopäätös voi monesti olla helpompaa tehdä kuin kylmien talvipakkasten tuivertaessa.

Yksi erittäin tehokas väline yrityksen elonmerkkien lähettämiseen kesäaikana on blogi. Blogiin voi ajastaa kirjoituksia tarvittaessa jo ennakkoon vaikka koko kesäkaudeksi, jolloin kesähelteillä ei tarvitse väkisin pakertaa blogitekstin parissa – vaan voi sen sijaan suunnata vaikkapa rannalle syventämään rusketusrajojaan.

Helppo markkinointiväline on myös sosiaalinen media, jonne voi heittää lyhyitä – mutta informatiivisia – tiedotteita erittäin nopeasti. Facebook ja Twitter ovat myös kanavia, joita asiakkaasi voivat helposti käydä seuraamassa vaikkapa riippumatosta käsin läppärillä tai älypuhelimella.

Markkinointia lomalla

Vaikka itse olisit rennosti lomalla, ei se tarkoita sitä että koko yrityksesi olisi. Liian monesti lomalle lähtiessä hanskat tippuvat ja lomalta palatessa ensimmäinen viikko kuluu töiden opetteluun uudelleen.

Kesä on kuitenkin otollista aikaa myös kaupankäyntiin, siksi markkinointia ei kannata kääntää kesäksi säästöliekille!

Sissimarkkinointikampanjalla lisää aurinkoisuutta kesään? Asiakastilaisuus kesätapahtuman yhteydessä? Aurinkoinen kesäfiilis näkyviin kesän markkinointimateriaaleihin? Vai jotain muuta? Ideoita tulevan kesän toimivimmista kampanjoista saat myyjiltämme!

SPYMin blogissa kesätauko

Kesälaitumien kutsuessa SPYMin blogikin vetäytyy kesätauolle.

Emme unohda asiakkaitamme kesälläkään, joten täysin huomiotta blogia ei kannata kesän ajaksi jättää. Kahden viikottaisen bloggauksen sijaan julkaisemme kesäkuukausina bloggauksia ainoastaan kerran viikossa.

Eli muistathan kesälläkin suunnata SPYMin blogiin joka tiistai!

SPYMin bloggaustiimi toivottaa kaikille lukijoille lämmintä ja aurinkoista kesää!

Kysy meiltä apua kesän ajan markkinointiisi – täältä löydät yhteystietomme.