SPYM kirkasti digistrategiansa!

Markkinointi­blogi

Moi vain taas kaikille… liian pitkästä aikaa!

Pyydämme nöyrimmin anteeksi ja polvistumme jalkojenne juureen, sillä olemme pettäneet teidät. Edellisestä blogipäivityksestä alkaa olemaan näillä näppäimillä kuukausi, jos ei jo ylikin. Aikatauluhaasteista ja laiskuudesta johtuen päivitysaktiivisuus on päässyt repsahtamaan vyön alle. Näin ollen päätimme tehdä ryhtiliikkeen ja kirkastaa oman strategiamme sähköisissä medioissa. Strategian luomisessa luotimme silmittömästi ja kyseenalaistamatta mainosmoguli Petteri Kilpisen TOBY-malliin (jos se nyt on Kilpisen oma). Vastasimme siis kysymyksiin mihin (TO) ja miten (BY).

TO, mihin tavoitteisiin haluamme päästä?

1. 1000 Facebook-peukkua kesäkuuhun mennessä
- Miksikö? Koska 1000 on sopivan pyöreä luku

2.Yli 2000 kuukausittaista kotisivuvierailua.
- Ja miksikö? Numero näytti kivalta. Olemme yksinkertaisia ihmisiä, emmekä kykene tätä korkeamman tason tavoitteita luomaan (ja tietysti koska olemme laskeneet, että tällä määrällä saamme 10 – 15 tilausta nettisivujemme kautta kuukaudessa)

BY, eli millä tempuilla?

Viikkoaikataulumme tulee olemaan jotakuinkin tämän näköinen:

1.Maanantaina avaamme viikon julkistamalla kunkin viikon teeman hengessä kolme (3) internetsivustoa, jotka kisaavat paremmuudesta kuluvan viikon perjantaihin saakka. Nokkelimmat jo varmasti aavistelivatkin, että perjantaina julkaistaan voittaja, joka palkitaan taivaallisella gloorialla ja mahdollisesti jollakin maallisella vipstaakilla. Jos muistetaan. Kisa siis käynnissä ensi maanantaista eteenpäin osoitteessa: www.facebook.com/mainostoimisto.spym

2.Keskiviikkona on blogin päivitys vuorossa. Tästä ei lipsuta. Vaikka mitään sanottavaa ei olisi, kuten tavallista, sanomme jotakin silti. Rutiinit tätä maata pyörittävät. Nythän on keskiviikko, vai mitä? Blogi julkaistaan osoitteessa www.spym.fi sekä jo klassikoksi muodostuneella Facebook-sivullamme.

3.Perjantaisin jo hieman kunniaa niittänyt kyselytunti pitää paikkansa kello kahdessa (14.00). Konseptiin tosin tullaan lisäämään jatkossa videovastauksia (jos päivän silmäpussit antavat periksi), sekä vierailevia vastaajia. Julkaisualustana toimii Facebook, kuten lähes tulkoon kaikessa ulospäin suuntautuvassa viestinnässämme.

4.Kaiken tämän lisäksi lupaamme julkaista kerran kuukaudessa yhden ”Jokerin”, joka voi olla mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. Toivotaan, että ylilyönneiltä vältytään.

Jokainen oikea strategia olisi helpon mitattavuuden lisäksi myös innostava ja helposti eteenpäin kerrottavassa muodossa. Tarkoitus olisi, että sekä yrityksen omat joukot, että asiakkaat voisivat auttaa tavoitteiden toteuttamisessa. SPYM on kuitenkin sitä mieltä, että ei makeaa mahan täydeltä ;)

Terkkuja lähettelee,

Aki, Lauri ja koko SPYM!