Kompromissi on murha!

Markkinointi­blogi

Kompromissi miellyttää kaikkia, mutta ei ketään oikeasti. Kompromissi vie särmän toteutukselta ja yleensä tuloksena on jotain mitäänsanomatonta. Oletteko samaa mieltä?

Hyvän idean tunnistaa siitä, että se kohtaa vastarintaa. ”Eihän me nyt näin voida tehdä” -tyypit terottelevat puukkojaan, eivätkä epäröi niitä käyttää. Tämä on tietenkin klisee, mutta pitää ikävä kyllä paikkansa. Mistä löytyisi rohkeus toteuttaa niitä ideoita, jotka ammutaan alas ensimmäisenä. Mistä löytyisi munaa sanoa asiakkaalle, että ”nyt sä olet kyllä täysin väärässä”?

Mikä saa pienen (ja suuren) yrittäjän varjelemaan sitä niin sanottua ”yrityskuvaansa”? Yrityskenttää vaivaa mielestäni ns. ”yliholhoava äiti”- sydrooma, lapsen ei anneta leikkiä mudassa, syödä lattialta, napostella omaa räkäänsä, saatikka painia koulukavereidensa kanssa. Kaikki kiva kielletään. Juuri näistä tapauksista tulee niitä yhteiskunnan mitäänsanomattomia tapauksia, jotka lukevat itsensä insinööreiksi, ottavat kompromissityön, katsovat Salattuja Elämiä, lukevat Seiskaa (tosin salaa), hankkivat 1,5 lasta, maksavat eläkevakuutusta, masentuvat ajoittain ja ajavat Volvolla. Kaikki tämä vain, jotta kukaan ei suuttuisi ja, että olisi turvallinen olo. Pitäisi miellyttää niin kovasti ja kompromissihan se kaikkia miellyttää!

Ehkäpä ymmärrätte, mitä ajan takaa (tai ette, koska minähän vasta harjoittelen kirjoittamista)? Yrityksen pitää saada leikkiä liassa, yrityksen on saatava tehdä omat virheensä. Ennen kaikkea virheitä on tehtävä markkinoinnissa, jonka pitäisi olla sitä luovaa leikittelyä. Luottakaa itseenne, tai palkatkaa ammattilainen ja luottakaa häneen.

Otetaanhan kerran ja yhteen ääneen, niin että kunnolla kajahtaa! ÄLKÄÄ TEHKÖ KOMPROMISSEJA!

-Yhteistyöterveisin, Aki

Ps. Kyllä, tämä oli kärjistys!

Haluatko  ammattilaisen auttamaan markkinoinnissasi? Soita meille – täältä löydät yhteystietomme.