Sikaile tuloksellisesti!

Markkinointi­blogi

Ihmiset ovat käsittämättömiä elukoita, sanovat yhtä, tekevät toista ja pettävät kolmatta. Ihmiset käyttäytyvät täysin mielivaltaisesti ja kuitenkin onnistuvat kääntämään asian päässään järkiperusteiseksi. Itsepetos on maailman sairaus, johon ainakin itse lankean toistuvasti ja päivittäin. Markkinointimiehen näkövinkkelistä olisi helpointa jos ihmiset tekisivät päätöksiä järkeä käyttäen ja laskelmoiden, mutta koska maailma ei ikinä toimi niin kuin sen toivoisi, oli löydettävä muutama yleispätevä asia joka saa ihmiset toimimaan, puhumaan ja jakamaan.

Enää ei riitä, että huudat täysillä, sillä kansa elää mainosten kyllästämässä maailmassa. On oltava sisältöä, jotakin josta ihminen haluaa kertoa toiselle. Seuraavassa muutama asia, millä erotut massasta.

Käytä markkinoinnissasi tabuja!

Käytä markkinoinnissasi jotakin kiellettyä, jotakin mistä ei saa puhua, sillä juuri siitä ihmiset puhuvat. Tabuja on paljon, mutta esimerkkinä käytettäköön ikäihmisten sänkypuuhia. Jos näkisit Chiquita mainoksen, jossa vanhempi rouvashenkilö katsoisi tuotetta himo silmissä ja mainoksen lopussa makuuhuoneen ovi sulkeutuisi, olisit varmasti yhtä hämmentynyt ja järkyttynyt kuin minäkin. Aihe olisi yleisesti tabu, mutta pakkohan mainoksesta olisi kavereille kertoa.

Mainosta T-Ö-R-K-E-Ä-S-T-I !

Törkeydet toimivat aina? Kyllä! Kyse on siitä, että saadaanko törkeys yhdistettyä tuotteeseen tai palveluun, sitä tukevalla tavalla. Hyvänä esimerkkinä toimii varmasti Umbron YouTube-mainos, jossa yhteys brändin tuotteisiin on melko selvä ja mainoksen törkeydestä ei voida olla montaa mieltä.

Kerro pienelle juoruporukalle salaisuus!

Oletko koskaan aloittanut tarinaasi ”tätä et sitten kerro kenellekään!”- lauseella ja törmännyt kertomaasi juttuun myöhemmin toisaalla? Kun kuulet salaisuuden, tulee sinusta etuoikeutettu, osa sitä porukkaa, joka tietää vähän enemmän. Koska ihmiset ovat mielivaltaisesti ja hyväksynnänhakuisesti toimivia elukoita, salaisuudet toimivat kuin häkä. Joskus markkinoinnin tiukka rajoittaminen toimii huomattavasti paremmin, kuin kaikille kertominen.

Kaikki nämä temput provosoivat keskustelua, mutta ovat tavallaan paheksuttuja. Eihän kukaan voi tehdä niin törkeästi, että kertoo salaisuuden eteenpäin! Eihän kukaan voi hymähtää, kun koiraa potkaistaan! Eihän kukaan oikeasti keskustele ikäihmisten sänkypuuhista! EIHÄN!?!

Pohjola, OUT!

Haluatko tietää lisää? Soita meille – täältä löydät yhteystietomme.