Internetin vaikuttavuus myynnin näkökulmasta

Markkinointi­blogi

Internet-sivujen merkitystä tutkiessa huomasin aikaisemmin tehdyistä tutkimustuloksista seuraavaa:

Tutkimustuloksista kävi ilmi, että yritysjohto on huomannut kotisivujen merkityksen myynnissä ja markkinoinnissa. 46 % kyselyyn vastanneista yritysjohtajista on sitä mieltä, että kotisivujen merkitys myynnissä tulee kasvamaan dramaattisesti. Markkinoinnillisesta näkökulmasta vastaava luku on 56 %. Prosentit tulevat kasvamaan tulevaisuudessa, etenkin taantuman aikana ja tämän jälkeen, sillä internetin käyttäjistä 88 % etsii verkosta palveluita ja tavaraa. Taantuma on kuitenkin antamassa selvää elpymisen merkkiä, joka on hieno asia internetmarkkinoinnille!

Tutkimusta lueskellessani huomasin, että resepti toimiville kotisivuille on yksinkertainen: ammattitaitoisesti toteutetut kotisivut olivat vastausten perusteella helppolukuiset (85 %), ajankohtaiset (76 %), helpot päivittää (76 %) sekä ulkoasultaan onnistuneet (80 %). Tärkeä asia on myös sivujen latautuminen, eli jos sivut aukeavat liian hitaasti, asiakas poistuu nopeasti sivuilta ja ostaa kilpailijaltasi. Lisäisin myös palveluiden ja tuotteiden merkityksen sivuilla tärkeäksi asiaksi. Monesti näkee sivuilla olevan mielettömän suppeasti esiteltynä palvelut ja tuotteet. Jokainen tekee tietenkin omia valintoja, mutta jos haluat pärjätä myynnin näkökulmasta ja tuoda ostajien tietoon omat palvelusi ja tuotteesi, niin panostus internetsivuihin on yksi parhaista investoinneista mitä voit tehdä. Myynti se on joka kannattaa!

Kaikkien mainostoimistojen pitää pystyä edellä mainittuihin asioihin, mutta tässä tapauksessa jyvät erottuvat akanoista! Me teemme asiat niin, että sivut ovat ajankohtaiset ja helpot päivittää (koskee tietokoneen ja internet-sivujen vihaajia). Missiomme onkin murtaa näiden henkilöiden mielikuvat netin käytöstä. Annamme kyseisille asiakkaille (vihaajat) tämän jalon taidon oppia jotain täysin mahdotonta, eli sivujen jatkuva käyttäminen ja päivittäminen.

Tutkimustuloksissa ilmeni ristiriita sivujen tämänhetkisen päivittämisvälin ja ajankohtaisuuden arvostamisen välillä. Alle 30-vuotiaat ovat oivaltaneet verkon jujun. Heidän sivustonsa ovat paremmassa kunnossa ja kotisivujen myynnillinen merkitys ymmärretään todella hyvin. Tämän hetken haaste on nimenomaan keski-ikäisten keskuudessa, ja siihen olemme pystyneet luomaan ratkaisuja omilla tuotteistetuilla palveluillamme. Kotisivut on pystyttävä jalkauttamaan myynnin ja markkinoinnin tukimateriaaliksi, ajantasaisesti, nopeasti, kauniisti ja helppolukuisesti, myös keski-ikäisten asiakkaidemme keskuudessa.

Näillä sanoilla vaikenen ja toivon kaikkien ottavan kehittymisen kiimaportaat kaapista ulos ja tekevän uusia onnistumisia internet-sivujen ihmeellisessä maailmassa.

Lähde: Tilastokeskus

Haluatko tietää lisää? Soita meille – täältä löydät yhteystietomme.