Paluu menneisyyteen

Markkinointi­blogi

Tämä kirjoitus on kaksiosainen. Ensin palaamme pikaisesti liidikampanjaamme, jonka jälkeen palaamme uusien www-sivujemme lanseeraukseen. Jaa miksikö? No kun kerran lupasimme. 

Liidikampanja – Kuinkas sitten kävikään

Aiemmassa blogikirjoituksessani lupasin palata kampanjamme tuloksiiin. Mikäli idea ei ole ennestään tuttu, kannattaa tsekata Jannen vinkit uusasiakashankintaan täältä. Ja sitten asiaan:

Kampanjan aikana myyntitiimimme on saanut avattua uusia ovia varsin mukavasti. Tarjousasiakkaiden, joille ei ole vielä aloitettu ensimmäistä projektia, määrä on kasvanut 10,5 %. Ostavien asiakkaiden määrä, joiden kanssa myös toteutuksissa on päästy alkuun lokakuun kuluessa kasvoi 1,7 %.

Mitä opimme?

Uusasiakashankintaa voidaan tehdä helpolla tai vaikealla tavalla. Helpompaa on, että sitä tekee säännöllisesti ja jatkuvasti vähän. Ainakin meillä tuntuu olevan huomattavasti hankalampaa tehdä prospektointia syklisesti, siis niin, että tällä viikolla buukataan, seuraavat kolme juostaan palavereissa ja lasketaan rahoja.

Sykliä kannattaakin lyhentää esim. viikkoon: buukkaa maanantaina seuraavaa ja sitä seuraavaa (ei siis alkanutta) viikkoa, mutta jätä sinnekin aikaa buukkaamiselle ja dokumentoinnille. Tasaisempi kuorma, tasaisempi tulostahti ja lyhyempi väli palaverin ja puhelun välillä, tuntuu toimivan ainakin meillä.

Verkkosivujen julkaisu – Kiitos palautteesta

Uhosimme arpovamme yllätyspalkinnon uusista verkkosivuistamme palautetta antaneiden kesken. Arvonnassa onni suosi Kari Kalliota. Karia on muistettu pikkujouluaikaan sopivalla kilisevällä.

Kiitos muuten palautteesta, sitä on tullut varsin mukavasti. Lisääkin ehtii vielä, keksimme joulun alla uuden yllärin. Palautetta pääset antamaan täältä.

Saadun palautteen perusteella näyttää siltä, että sivustouudistus on ollut sangen onnistunut. Tästä on hyvä jatkaa.

Jussi Junikka
markkinoinnin suunnittelija

Haluatko tietää lisää? Soita meille – täältä löydät yhteystietomme.