Sahaa markkinointieurosi puoliksi

Markkinointi­blogi

Olipa kerran yrittäjä, joka hoiti yrityksensä markkinointiviestintää parhaansa mukaan. Hänellä oli kaksi kättä ja yksi pää – samat kesät ja talvet. Niinhän meillä useimmilla on.

Yrittäjä oli onneton. Hän ei tiennyt, kumpi puolisko markkinointieuroista tuotti itsensä moninkertaisena takaisin ja kumpi meni hukkaan. Kun yrittäjä ei halunnut kuitenkaan rikkoa hyviä eurojaan, hän päätti jatkaa valitsemallaan tiellä.

Eräänä päivänä yrittäjää tapaamaan tuli Suunnittelija-Samuli, joka kertoi yrittäjälle tarinan yrittäjästä, joka sahasi euronsa kahtia. Kumpaankin puoliskoon kiinnitettiin mittari, jonka avulla pystyttiin selvittämään, mitkä eurot palasivat yrittäjän luokse takaisin. Samulin mukaan yksi euro kannattaisin sahata kahtia tai tarvittaessa kaksikin, jos sillä saataisiin selvitettyä, mistä eurot eivät koskaan löytäisi takaisin yrittäjän kassaan.

Yrittäjä teki työtä käskettyä ja sahasi euronsa. Toinen puolisko tuli takaisin. Toinen ei. Yrittäjä ei ollut uskoa silmiään. "Olin ihan varma, että se on se toinen puolisko", hän ihmetteli.

Jätämme tarinan loppuratkaisun sinun päätettäväksesi: Syydätkö mieluummin puolet markkinointieuroista kankkulan kaivoon, jossa markkinointiraha tuntuu viihtyvän? Vai teetkö kuten tarinamme yrittäjä ja uskallat sahata pienen osan markkinointieuroistasi kahtia nähdäksesi, mitkä niistä oikeasti palaavat kassaasi?

Tarinan kirjoittaja on SPYMin markkinoinnin suunnittelija, joka voi tuoda oman rautasahan ja suojalasit mukanaan.

Jussi Junikka
markkinoinnin suunnittelija

Haluatko tietää lisää? Soita meille – täältä löydät yhteystietomme.