”Meillä sisältömarkkinointi ei toimi”

Markkinointi­blogi

Tee opas. Jakele opas. Toista edelliset uudelleen ja uudelleen. Siinä on teille ILMAISEKSI prosessi, jolla liidejä tuotetaan - hitosti tuotetaankin. Tästä prosessista te, rakkaat asiakkaat, maksatte mielellänne mannaa. Ja syystä.

Sille urpolle, joka huuli pyöreänä lässyttää jotain ”meidän alasta” ja omista kokemuksistaan asiakkaana, voin ilolla todeta asian olevan varsin yksiselitteinen. Alalla kuin alalla asiakas arvostaa ilmaista sisältöä. Alalla kuin alalla asia kiinnostaa, kun se on ajankohtainen. Alalla kuin alalla ostopäätös tehdään tunteella.

Alla kolme (3) syytä, miksi jatkuva opasmarkkinointi toimii

1. Laadukas opas rakentaa kiitollisuudenvelkaa

Psykologiselta kantilta katsottuna on melko sama, tarjoatko asiakkaallesi lounaan vai kasan rahaa. Joka tapauksessa tarjoajan ja vastaanottajan välille syntyy kiitollisuudenvelkaa. On siis markkinointityön kannalta ensiarvoisen tärkeää tarjota asiakkaalle jotakin - jotakin asiakkaalle arvokasta.

2. Jatkuvuus antaa huomiokyvylle mahdollisuuden

Kokeilepa. Pyydä työkaveria katsomaan jakson verran saksalaista poliisisarjaa "Kahden keikka". Anna hänelle tehtäväksi laskea, montako kertaa sarjan päähenkilö Josef Matula saa turpiinsa. Jakson päätyttyä pyydä työkaveriasi listaamaan, montako kertaa Matulan työpari Lessing hannasi jaksossa vastaan. Tehtävä voi osoittautua melko hankalaksi. Ihmisen huomio kiinnittyy asioihin, joita tämä etsii. Onkin päivänselvää, että huomiokyvylle on annettava mahdollisuus volyymin muodossa.

3. Loistokas sisältö luo tunneleiman

Tunne ohittaa ostopäätöksessä järjen 6-0. Asiakkaat ovat ihmisiä, eikä ihminen pysty tekemään yksinkertaisiakaan arjen päätöksiä ilman tunnetta. Turvallisuus, sosiaalinen hyväksyntä, voiton mahdollisuus. Siinä muutama tunneleima, jotka pelaavat ehdottomasti eduksesi, mikäli ne yhdistetään tarjoomaasi.

Mikäli haluat kuulla, mitkä käytännön toimenpiteet ovat kriittisiä opasmarkkinointikampanjan kannalta ja kuinka lataajien yhteystietoja käännetään kaupoiksi, suosittelen ottamaan yhteyttä. En jaksa paasata enempää. Myös lähdeviitteet olisi toki kohteliasta listata. Soita, jos kiinnostaa jutella. Soita ehdottomasti, mikäli olet eri mieltä – täältä löydät yhteystietomme.

-Aki