Pikku vinkit yhteydenottojen määrän lisäämiseen

Markkinointi­blogi

"Kehitys loppuu tyytyväisyyteen"
Teemu Selänne

 

Internetsivujen kehittäminen on yksinkertaisten ihmisten yksinkertaista hommaa ja siksi olemmekin hyviä siinä. Tässä kirjoituksessa paneudutaan  yksittäisten lomakesivujen kehittämiseen ja siihen kuinka saimme parannettua erään lomakesivun konversiota 24,41 %, lopulta lomakesivun konversioprosentiksi saatiin 40,51%. Kehitys koostui seuraavista asioista.

Versiot jakavat mielipiteitä

Navigaation poistaminen lomakesivulta, uhka vai mahdollisuus? Hyvistä lomakesivuista näkee yleensä kahdenlaisia versioita, navigaatiolla ja ilman. Kumpi sitten on oikeampi tapa? Ratkaiseeko mielipide vai tulokset? Allekirjoittaneella tulos ratkaisee. Tulos tulee kuitenkin tehdä tyylillä.

Onko tärkeämpää, että kävijä tekee toivotun tuloksen vaiko että pääsee surffailemaan ympäri sivustoa?  Silloin kun saamme kävijän lomakesivulle on tärkeinä saada tulos aikaiseksi, koska luultavasti kävijät on ennen sitä tutustunut sivuston sisältöön. Lomakkeen täyttämisen jälkeen kävijä voi sitten rauhassa jatkaa sruffailuaan.

Helpota lomakkeen täyttämistä

Kuinka poistat ostonesteet? Ei kannata olettaa, että päätyessään lomakesivulle kävijä on päättänyt täyttää lomakkeen, koska aika moni jättää täyttämättä. Lomakkeen saatetekstillä madalletaan kynnystä lomakkeen täyttöön.

Auttaako esim. video tai kuva lomakkeen täytössä? Yleensä auttaa, kannattaakin miettiä millainen video auttaa lomakkeen täytössä. Esimerkiksi tarjouspyynnössä voi helpottaa kuvaus prosessista, jolla homma jatkuu. Tutki analytiikasta viettääkö kävijä tarkeeksi aikaa kyseisellä sivulla, että hän ehtii tutustua sisältöön. Jos ei vietä, niin kehitä sisältöä.

Mieti mitä asiakas haluaa

Oheinen väliotsikko on kaikessa kliseisyydessään valitettavan unohdettu ohje lomakkeiden rakentamisessa. Tee sellaisia lomakkeita, joita potentiaalinen asiakkaasi haluaa täyttää, ei sellaisia joita itse haluat vastaanottaa. Kysy siis vaan välttämättömät.

Jos myyt esimerkiksi kattoremonttia, niin tarvitseeko sinun kysyä katon kaltevuutta vai olisiko se sinun tehtävä selvittää… Mikäli kysyt liian vaikeita potentiaalinen asiakas saattaa tuntea olonsa epämukavaksi ja yleensä silloin hän painaa BACK-nappulaa tarpeeksi monta kertaa päästäkseen takaisin Google-hakuun. Tee myös lomakkeesta visuaalisesti helposti huomattava.

Näihin ja moniin muihin kysymyksiin vastaamme mielellämme, ota siis rohkeasti yhteyttä niin jutellaan lisää täältä löydät yhteystietomme.

- Niku