Keppiä vai porkkanaa?

Markkinointi­blogi

Kumpiko olisi omalle yrityksellesi mieluisampi? Administer Oy Jyväskylä uskoo, että moni valitsee porkkanan.

Tästä lähtökohdasta käynnistyi myös Administer Oy Jyväskylälle toteutettu sissimarkkinointikampanja.

- Olimme jo aiemmin miettineet sissimarkkinointikampanjan toteuttamista. Heitettiin tästä idea SPYM:lle ja siellä ajatus jalostui kokonaiseksi kampanjaksi, kertoo Vesa Herranen Administer Jyväskylä Oy:stä.

- Tämä oli ensimmäinen markkinointiveto Jyväskylässä. Tavoitteena oli lisätä Administerin näkyvyyttä; kertoa, että olemme olemassa.

Suunnittelussa liikkeelle lähdettiin porkkanansiemenistä ja päädyttiin porkkanapusseihin ja –hattuihin.

- Sissimarkkinointi jalkautettiin Tiimiakatemian 3-vuoden tiimiyrittäjille. Matti Kokkila ja Noora Kaukonen Ideaosuuskunta Goalasta lähtivät kiertämään jyväskyläläisiä yrityksiä ja kertomaan tilitoimistopalveluista, kertoo kampanjasta vastannut Simo Pyrhönen SPYM:ltä.

Tueksi tehtiin A4-esite, liidilomake, pakattiin porkkanoita tarralla varustettuihin minigrip-pusseihin ja teetettiin persoonalliset porkkanahatut rekvisiitaksi.

- Nuoret antoivat porkkanapussin yrittäjälle ”porkkanaksi” ja kertoivat tilitoimistopalveluista, Simo jatkaa.

Kolmen päivän aikana yrityksiä kierrettiin lähes sata ja porkkanahattupäiset nuoret varmasti jäivät monen yrittäjän mieleen.

- Valtaosassa yrityksistä vastaanotto oli lämmin, vaikkei tilitoimiston vaihto olisikaan ollut ajankohtainen, kertoo porkkanoita jakamassa ollut Tiimiakatemian Matti Kokkila.

Vaikkeivät myyntitulokset olekaan vielä selvillä, ovat fiilikset kampanjasta erittäin positiiviset.

- Tällä kampanjalla saatiin luotua positiivinen kuva ja lisää näkyvyyttä Administerille, Vesa kertoo.

- Teemme muutenkin asioita eri tavalla kuin muut tilitoimistot. Siksi haluamme tehdä markkinointiakin raikkaalla uudella tavalla ja tämä kampanja on hyvä esimerkki siitä.

Erityiskiitosta Vesalta saavat Tiimiakatemian nuoret.

- Ennakkovalmistautuminen ja spiikin harjoittelu oli huippuluokkaa!

Kampanjan menestyksestä kertoo sekin, että kampanjalle ollaan jo suunnittelemassa jatkoa muissa kaupungeissa – tosin eri hatulla!

Haluatko tietää lisää? Soita meille – täältä löydät yhteystietomme.