Joukkoväkivalta pelastaa

Markkinointi­blogi

Tämä kirjoitus ei edusta välttämättä millään tavalla Suomen Pienyrittäjäin Mainostoimisto Oy:n virallista mielipidettä, vaan on kirjoittajansa joululoman hapertama ja henkilökohtainen näkemys asiasta. Kirjoituksesta saattaa löytyä kirosana tai kaksi... katsotaan nyt, sattuuko niitä tulemaan. Ensimmäisenä toivon, että vilkaisette Marco Mäkisen mahtavan kirjoituksen TÄSTÄ!

Mäkisen kirjoituksen alku on hauska, vai mitä? Raakaa joukkoväkivaltaa osakseen saanut ja hämmentynyt apina nyt jotenkin vain vetoaa rahvaaseen, ainakin minuun. Kirjoituksen sanoma on kuitenkin, että "näin meillä nyt vain on aina toimittu" -henkeä pitäisi rikkoa ja siinä se (toki rivien välistä on luettavissa, että konventioiden rikkomisessa olisi hyvä konsultoida mainostoimistoa ja vieläpä tässä tapauksessa SEK:iä, sillä onhan kyseessä ns. maksettu blogi). Kyseinen pointti vain sattuu oleman sama, kuin kaikilla muillakin mainosmaailman isoilla ja pienillä pojilla ja näin ollen ei kovinkaan uusi tai hieno. Itse asiassa kyseessä on pirun vanha, puhki spekuloitu ja pyöritelty julkilausuma. En tietenkään väitä, ettäkö asia ei olisi tärkeä ja tosi, ainoastaan, että se on todella käytetty.

Hämmentävää kirjoituksessa kuitenkin on se, että luettuani pätkän, pidän Mäkistä hiton kovana jätkänä! Mies kertoi blogin alussa hauskan jutun ja tästä syystä nousi arvostuslistallani monta pykälää. Pidän itseäni uhrina. Minulle on myyty kuraa ja kura on tarjoiltu kauniissa, todellisen mainosikonin suunnittelemassa paketissa. Apinat jotka saatiin kylmän veden, korokkeen ja banaanin avulla pahoinpitelemään toisiaan vakuuttivat minut. Että mä olen helppo!

Marco oli panostanut oikeaan paikkaan nyt, kun blogiaihekorista ei löytynyt kovin tuoretta tavaraa. Marco joko tiesi ensivaikutelman voiman ja käytti sitä peitelläkseen laihaa sanomaansa, tai teki näin vahingossa. Samapa tuo. Suuri yleisö kuitenkin tuomitsee ihmiset, yritykset ja jopa lakiuudistukset ensivaikutelman perusteella. Varsinaisella sanomalla ja sen sisällöllä on itseasiassa melko vähän painoa ja tämänhän ovat tietenkin tienneet poliitikot ympäri maailmaa jo vuosituhansia, eikö vain?

Miettikää siis asioita, jotka ihmiset (lue: asiakkaat) ensimmäisenä yrityksestänne kohtaavat ja panostakaa niihin.

Jouluterveisin, Aki!

Oma lehmä ojassa osio: Ensivaikutelma asiakkaaseen tehdään yhä useammin internetissä, joten ostakaa internetsivut minulta! aki@fulmore.fi

Täältä löydät myös muut yhteystietomme.