Facebook-mainonta – sopiiko se meille?

Markkinointi­blogi

Facebook on mainonnassa kokeilun arvoinen kanava

Yli 1,4 miljardin ihmisen verkosto, Facebook, on tehokas ja moniulotteinen mainoskanava, jolla on Suomessakin jo reilut 2,6 miljoonaa käyttäjää.

Facebook on loistava kanava tehdä yritystään tunnetuksi. Hyvin suunnitellut kilpailut ja kampanjat, joiden yhteyteen liitetään vielä Facebook-mainonta, tuovat yritykselle nopeasti laajalti näkyvyyttä. Facebook sopii myös mainiosti tuotelanseerausten ja tapahtumien mainontaan.

Facebook-mainonnalla tavoitat tarkkoja kohderyhmiä esimerkiksi tietyn harrastuksen, alueen tai iän perusteella – vaikka ympäri maailmaa. Kohdistaminen onkin Facebookissa mainostettaessa tärkeä näkökulma.

Facebookissa voit kohdentaa mainoksesi esimerkiksi seuraavilla kriteereillä:

  • nainen
  • ikä 32 vuotta
  • asuinpaikka Tampere
  • tykkää elokuvista
  • parisuhdestatus sinkku
  • muita kiinnostuksen kohteita Zumba, kuntosali ja fitness

Kun yrityksellesi sopivimmat kohderyhmät on etsitty ja mainokset luotu, tavoitat Facebookissa potentiaalisimmat ostajat. Facebook-mainonnan myötä saamme myös lisätietoa kohderyhmästäsi – ja voimme kehittää muutakin markkinointia eteenpäin.

Facebook-mainonnassa et maksa turhasta

Perinteisiin mainontamuotoihin, esimerkiksi televisiomainontaan ja radiomainontaan verrattuna Facebook-mainonta on usein erittäin kustannustehokasta, sillä Facebook laskuttaa ainoastaan mainosten klikkauskerroista.

Facebook mahdollistaa myös täysin ilmaisen markkinoinnin, kun sitä osaa käyttää oikein. Suunnitelmallisesti tehdyillä tilapäivityksillä voit saada jaettua viestisi suuren yleisön nähtäväksi hyvinkin nopeasti. Maksetulla Facebook-mainonnalla viestiä voidaan tehostaa entisestään.

Facebook-mainonnan päiväbudjetin voi valita aina yhdestä eurosta kymmeniin tuhansiin euroihin saakka, oman panostushalunsa mukaan. Mainosten tuottavuutta pystyy koko ajan seuraamaan ja muuttamaan panostaan sen mukaan.

Miten Facebook-mainonnassa pääsee alkuun?

Pystyäkseen mainostamaan Facebookissa yrityksellä on suositeltavaa olla oma Facebook-sivu. Voimme auttaa sen teossa, samoin kuin suunnitelmallisessa sisällön luomisessa sivullenne.

Kun oma sivu on olemassa, mainonnan avulla Facebook-sivulle saadaan ohjattua liikennettä ja houkuteltua uusia tykkääjiä, joiden välityksellä tietoisuus yrityksestänne leviää yhä laajemmalle. Mainosten avulla potentiaalisia asiakkaita voidaan myös ohjata suoraan yrityksen nettisivuille tai verkkokauppaan.

Sopiiko Facebook meidän yrityksellemme?

Meidän ydinosaamistamme on valita tehokkaimmat markkinointikanavat asiakkaillemme. Jos siis mietit Facebookin soveltuvuutta yrityksenne markkinointipalettiin niin kannattaa olla meihin yhteydessä ja tutkitaan asia yhdessä.

Mikäli kiinnostuit ja haluat tutustua Facebookin markkinointimahdollisuuksiin, ota meihin rohkeasti yhteyttä ja kysy lisää!