Huono tarjous

Huono tarjous

Markkinointi­blogi

Huono tarjous – Keskity laatimaan asiakkaissasi värisevä tarjous

Lueskelin äskettäin Seth Godinin kirjoituksen ”Not enough ’if’ or not enough ’then’”. Äärimmäisen napakka ja loistava johdatus toistuvasti silmille laukeavan haasteen äärelle.

On täysin mahdollista, että markkinoinnin osalta teet asioita äärimmäisen oikein, mutta tarjouksesi on yksinkertaisesti huono. Näin ollen tulokset jäävät laihoiksi.

Pääsääntöisesti jokaisesta tarjouksesta on tunnistettavissa kaksi osuutta, ”jos” ja ”niin”-osuudet. Osassa tunnistaminen saattaa toki olla hieman työn ja tuskan takana.

Jos haluat vihreää sähköä, niin saat sen sitä edullisesti Fortumilta.”

Jos ostat pyörän tänään, niin saat sen 50% alennuksella.”

Jos haluat vaivattoman rahoitushaun, niin valitse konsultointiavuksi Clients’.”

Jos haluat saada ilmaista asiantuntijasisältöä, niin jätä sähköpostiosoitteesi ja nimesi oheisiin kenttiin.”

On täysin mahdollista, että asiakas ei yksinkertaisesti tartu ”jos”-osuuteesi, eli arvosta vihreää sähköä, halua pyörää tänään, ole vaivattoman rahoitushaun tarpeessa tai kiinnostu asiantuntijasisällöstä.

Toisaalta on myös mahdollista, että asiakas ei usko ”jos”-osuuden toteutuvan ehdottamallasi ratkaisulla. Ei siis usko ”niin”-osuuteen, eli kykyysi tuottaa luvattua lopputulosta.

Mietihän siis tarkasti, sisältääkö tarjouksesi ylipäätään ”jos” ja ”niin”-osuuksia selvästi muotoiltuna? Pohdi tämän jälkeen, kuinka saisit kumpaankin osioon lisää puhtia. Kuinka siis kuvailisit asiakasta vaivaavan kivun, himon tai tarpeen eläväisemmin ja täten tunnistettavammin? Toisaalta, kuinka lupauksesi paremmasta olisi uskottavampi, haluttavampi ja pärjäisi kilpailussa paremmin? Tarjouksia ei muotoilla tyhjiössä.

Tämän jälkeenhän kyse on enää ainoastaan viestin levittämisestä. Ja siitähän selviää viimeistään rahalla.

Haluatko tietää lisää? Soita meille – täältä löydät yhteystietomme.