Enemmän työnhakijoita ja asiakkaita

Markkinointi­blogi

Referenssityöt ovat Fulmoreksi yhdistyneiden yritysten, Mainostoimisto SPYM:n ja Clients’ Finlandin, asiakkaita. Osa toimeksiannoista ja tuloksista on tehty vanhan brändin nimissä. Tekijät ovat kuitenkin samoja tuttuja.

Fulmore (ent. SPYM) vakuutti referensseillään ja järkevällä hinnoittelullaan

Briko on rakennusalaan erikoistunut henkilöstövuokraaja, joka välittää tiukan seulan läpäisseitä ammattilaisia rakentamisen eri osa-alueille.

Ennen yhteistyön aloittamista Fulmoren (ent. SPYM) kanssa Brikon markkinointi ei vastannut sitä, miten pitkälle yritys oli jo päässyt.

Aiemmin meidän mainostoimistomme oli ollut me itse. Nyt lähdimme ensimmäistä kertaa miettimään, että markkinointiasiat täytyisi saada sille tasolle, minkäkokoinen ja kuinka arvostettu yritys olemme”, valottaa Brikon toimitusjohtaja Tommi Hämäläinen lähtötilannetta.

Pyysin tarjouksia muistakin yrityksistä, mutta kyllä Fulmore (ent. SPYM) vakuutti referensseillään ja hinnoittelullaan. Saimme sellaisen vaikutelman, että olisimme heille tärkeä asiakas, ja se oli meille suuri asia”, Tommi perustelee.

briko-www

Yhteistyö alkoi keväällä 2014 uusien nettisivujen teolla. Sivuille tehtiin mm. työntekijätestimoniaaleja, jotka kertovat asiakkaille selvää kieltään henkilöstövuokrausyrityksen myytävän palvelu eli henkilöstön asenteesta ja laadusta.

Testimoniaalit ovat parantaneet imagoamme entisestään. Nettisivuprojektin lopputulos oli kokonaisuudessaankin onnistunut”, arvioi Tommi.

Lisäksi Brikolle on Fulmorella (ent. SPYM) valmistunut erilaista materiaalia sekä ulkoiseen että sisäiseen markkinointiin: mm. opas vuokratyökumppanin valintaan, yleisesite, tuntilappupohja, perehdytyskansio, sähköpostimarkkinointia ja käyntikortteja. Tehdyistä toimenpiteistä on Tommin mukaan ollut nähtävissä selkeitä tuloksia.

Tuloksia on saatu paljonkin. Esimerkiksi jokainen Fulmoren (ent. SPYM) tekemä sähköpostimarkkinoinnin kampanja on tuottanut suoraan 1–2 tilausta. Ennen lähetimme huimasti enemmän sähköposteja saamatta kuitenkaan juurikaan yhteydenottoja”, hän kertoo.

Oppaat taas ovat selkeästi auttaneet isompien asiakkaiden saamisessa. Olemme päässeet tärkeiden pöytien ääreen keskustelemaan ja laajentaneet asiakaskuntaamme haluttuun suuntaan.

Hinta ja laatu kohdallaan – sekä ennen kaikkea luottamus

Syksyllä 2014 Fulmore (ent. SPYM) toteutti Brikolle asiakastyytyväisyystutkimuksen visualisoinnin. Siinä asiakkaat antoivat Brikolle kokonaisarvosanan 9–, ja samoilla linjoilla Tommi on arvioidessaan yhteistyötä Fulmoren (ent. SPYM) kanssa.

Annan Fulmorelle (ent. SPYM) arvosanan 9–. Olen aina ollut lopputulokseen tyytyväinen, vaikka siihen on kuulunutkin jumppausta. Vedosten läpikäyminen yhdessä ja perustelujen saaminen on auttanut ymmärtämään markkinointiin ja viestintään liittyviä asioita, ja loppujen lopuksi on aina saatu aikaan hyviä juttuja.

Tommi on kokenut saaneensa Fulmoresta (ent. SPYM) paljon muutakin kuin vain markkinointimateriaalien tuotantokumppanin.

Päällimmäinen hyöty on näin yrityksen omistajan näkökulmasta ollut apu omien ajatusten selkeyttämiseen ja uusien ideoiden saaminen. Yhdessä olemme tehneet oikeita asioita, mikä on heijastunut koko toimintaamme. Olemme saaneet enemmän työnhakijoita, enemmän asiakkaita, enemmän liikevaihtoa ja enemmän voittoa”, Tommi tiivistää.

Fulmore (ent. SPYM) on loistava valinta kasvuhaluisille yrityksille, jotka eivät pysty laittamaan kymmeniä tai satoja tuhansia mainontaan. Edullisuus ei kuitenkaan poista laatua. Fulmorelta (ent. SPYM) saa myös todella henkilökohtaista palvelua.”

Tommin mielestä luottamuksella on erityisen suuri rooli yhteistyökumppanin valinnassa.

On pelottavaa lähteä tekemään omaan ydinosaamiseen kuulumattomia asioita uuden kumppanin kanssa, joka voi lähettää isonkin laskun. Luottamuksen täytyy olla kohdallaan – ja Fulmoren (ent. SPYM) kanssa se on.”