Rakenna ennustettavaa kasvua! Kehitä markkinoinnin ja myynnin yhteistyötä tehokkaammaksi

Rakenna ennustettavaa kasvua! Kehitä markkinoinnin ja myynnin yhteistyötä tehokkaammaksi

Maksuton webinaari 13.11.2025 klo 8.15–9.00

Kasvun rakentaminen vaatii asiakashankinnan onnistumista. Asiakashankinnan onnistuminen vaatii tehokasta yhteistyötä myynnin ja markkinoinnin välille (ja sujuvaa jatkoa asiakashankinnasta asiakkuudenhoitoon). Jos kasvu halutaan vielä pitää hallittavana, asiakashankinnan onnistumista ja tehoa pitää voida johtaa ennustettavalla tavalla.

Kasvu, ennustettavuus ja asiakashankinnan onnistumiset muodostuvat arjessa tehtävistä oikeista asioista.

Tässä webinaarissa käymme läpi, miten tunnistaa oman organisaation näkökulmasta oikeat asiat ja rakentaa niistä toteutuskelpoinen kehityssuunnitelma eteenpäin.

Miksi markkinoinnin ja myynnin yhteistyöllä on väliä?

Markkinoinnin ja myynnin yhteistyön vahvistaminen on ennen kaikkea asiakashankinnan kilpailukyvyn varmistamista. Tutkimusten mukaan hyvin toimiva myynnin ja markkinoinnin yhteistyö tuottaa: 

  • 67 % parempaa osumatarkkuutta liideistä kaupaksi
  • 36 % parempaa asiakaspitoa (parempi asiakaskokemus)
  • 33 % parempaa tehoa myyntiin.

Kun asiakkaallasi on käytössään enemmän tietoa kuin koskaan ennen, ostamisen johtaminen on erilaista. Samaan aikaan kilpailua on monilla aloilla enemmän kuin koskaan ennen ja pelikenttä on globaali. Ei riitä, että olet kotikylän paras, vaan pitää olla paras absoluuttisesti – nimenomaan sille omalle valitulle asiakaskunnalle.

Maalien tekeminen vaatii markkinoinnin ja myynnin saumatonta yhteistyötä.

Webinaarin sisältö

Integroitu asiakkuusprosessi yhteistyön runkona

  • Lineaarinen ostaminen on kuollut – entä sitten? 
  • Markkinoinnin ja myynnin yhteistyö ennustettavuuden edellytyksenä 
  • Asiakaskeskeisyys sisäisten markkinointi–myynti-konfliktien ratkaisuna 

Tavallisimmat syyt, miksi yhteistyön rakentaminen epäonnistuu?

  • Väärät mittarit: Liidien määrä vs. kauppojen määrä VAI strategianmukaisten asiakkuuksien määrä (ja  hinta)? 
  • Epäselvät vastuut ja siiloutuminen: Kuka asiakkuutta johtaa missäkin ostoprosessin vaiheessa? 
  • Minäminäminä: Arvontuotanto asiakkaalle tuottaa tuloksia yrityksellesi – eikä kestä sooloilua 
  • Perse edellä puuhun: ratkaistaan prosessiongelma järjestelmällä 

Ne tulosta tuottavat arjen asiat 

  • Tavoitteet: Yhteisten tavoitteiden linjaaminen 
  • Ajattelun muutos: Toimenpiteiden johtamisesta asiakkuusprosessin kyvykkyyksien rakentamiseen 
  • Raamit: Toimiva SLA-malli – ei vain määriä, vaan laatua, tuloksia ja oikea-aikaisuutta 
  • Seuranta: Mittaristo, joka kytkee yhteistyön liiketoiminnan tavoitteisiin  
  • Yhteistyö: Palaverikäytännöt ja suunnittelusykli, jotka oikeasti toimivat yhteistyön tukena 

Tämä webinaari on tarkoitettu sinulle, jos olet

  • Toimitusjohtaja, joka haluaa varmistaa asiakashankinnan tuloksellisuuden, mitattavuuden ja ennustettavuuden
  • Myynti- tai markkinointijohtaja, joka etsii ratkaisuja siiloumisen ongelmiin ja haluaa rakentaa toimivaa yhteistyötä markkinoinnin ja myynnin välille
  • Liiketoimintajohtaja, joka tarvitsee asiakkuusprosessin, joka tukee kannattavaa kasvua 

 

Webinaarin kouluttaja:

Jussi Junikka
Strategi, toimitusjohtaja
Asiakkuustoimisto Fulmore 

 

Ilmoittaudu webinariin alta: