Teollinen B2B-asiakashankinta NYT: Miten tehdä teknisestä myynnistä asiakaslähtöistä?

Teollinen B2B-asiakashankinta NYT: Miten tehdä teknisestä myynnistä asiakaslähtöistä?

Maksuton webinaari torstaina 16.10. klo 8.15–9.00

Teollisuuden asiakashankinta on suuressa murroksessa. Asiakkaat tekevät valtaosan (tutkimusten mukaan jopa 70 %) ostopäätöksensä valmistelusta ennen ensikontaktia myyjän kanssa. Samaten teknisen asiantuntijan kanssa ollaan vuorovaikutuksessa vähemmän ja myöhemmin. 

Muutos vaikuttaa voimakkaasti teollisuuden perinteisiin myyntimalleihin. Aihe on ongelmallinen – ja ajankohtainen – etenkin organisaatioille, joiden myynti perustuu suoriin henkilösuhteisiin ja vahvaan tekniseen osaamiseen.

Miten myydä, kun asiakas ei ymmärrä teknistä osaamistanne tai jos tilanteeseen päästään vasta, kun kauppa on jo speksattu kilpailijaa hyödyttävällä tavalla?

Ratkaisu ei ole teknisen osaamisen vähentäminen, vaan parempi kaupallistaminen.

Webinaarissa käymme läpi:

Miten teollinen ostaminen on muuttunut ja millaista se on nyt?
  • Miksi perinteiset kanavat (messut, verkostot, henkilökohtaiset suhteet) eivät enää yksinään riitä?
  • Mitä tarvitaan perinteisen tekemisen lisäksi tai tilalle?
Miten tekninen asiantuntijuus tehdään näkyväksi
  • Miten monimutkaisesta teknisestä osaamisesta tehdään lähestyttävämpää (markkinoinnissa, omatoimisessa tiedonhaussa jne.)?
  • Miten ratkaista ”ei tästä osaa ulkopuolinen tuottaa sisältöä” -ongelma, jos oma väki ei halua tai osaa tuottaa sisältöä?
  • Kuinka valita tehokkaimmat jakelukanavat viestille
Myynnin ja markkinoinnin yhteistyön johtamista
  • Myynnin ja markkinoinnin roolit monimutkaisissa ostoprosesseissa
  • Yhteisen asiakastiedon kerääminen ja hyödyntäminen
  • Mittarit ja seuranta, jotka palvelevat liiketoiminnan tavoitteita
Toimivan asiakashankintaprossin käytännön toteutusta
  • Käytännössä testattu roadmap markkinoinnin ja myynnin yhteistyön rakentamiseen
  • Hallittavan kasvun rakentaminen – asiakkuusprosessin kytkentä tuotantokuormaan, kassavirtaan ja kannattavuuteen
  • Muutoksen johtaminen organisaatiossa

Tämä webinaari on tarkoitettu sinulle, jos olet

  • Teollisuusyrityksen toimitusjohtaja ja haluat varmistaa asiakashankinnan tuloksellisuuden muuttuvassa markkinassa
  • Myynti- ja markkinointijohtaja organisaatiossa, joka myy teknisiä ratkaisuja B2B-markkinoilla kotimaassa tai kansainvälisesti
  • Liiketoimintajohtaja, joka etsii tapoja kasvattaa asiakashankintaa kannattavasti

 

Webinaarin kouluttajana:

Jussi Junikka
Strategi, toimitusjohtaja
Asiakkuustoimisto Fulmore

Paikkoja on rajoitetusti — Varmista omasi ilmoittautumalla saman tien!

(Jos et pääse jostain syystä paikalle, tarjoilemme myös tallenteen ilmoittautuneille.)