Johda strategiaa asiakkuusprosessin kautta (tallenne)

Johda strategiaa asiakkuusprosessin kautta (tallenne)

Webinaari markkinoinnin, myynnin ja asiakkuuden-hoidon yhteistyön rakentamisesta (tallenne)

Asiakaskokemuksen ja syvenevän arvontuotannon merkitys kasvaa läpi liiketoimintakentän. B2B-puolellakin ostaminen kuluttajamaistuu. Samaan aikaan kun mediakenttä ja kohderyhmät pirstaloituvat yhä pienempiin segmentteihin, organisaation sisäiset siilot estävät tuottamasta saumatonta asiakaskokemusta ja muutosta yritysten sisällä.

Tarvitaan neljä asiaa:

  • Vahvat strategiset tavoitteet ja mittarit
  • Saumaton yhteistyö asiakkuusprosessin eri osien välillä
  • Toimivat järjestelmät ja käyttökelpoista dataa
  • Selkeät toimintamallit ja yhteiset pelisäännöt (koko muutosmatkan ajaksi).

Näiden lisäksi luonnollisesti tarvitaan tahtoa muuttaa asioita ja kehittää omaa kilpailukykyä, mutta sen vuoksi olet täällä.

Tällä videolla esittelemme käytännönläheisen ja suoraviivaisen viitekehyksen yrityksenne asiakkuusprosessin tarkasteluun. Se auttaa kytkemään asiakkuuuksissa tapahtuvan työn strategian taakse sekä tunnistamaan, missä siiloutuminen häiritsee arvontuotantoa ja ehjän asiakaskokemuksen johtamista.

Erityisesti keskitymme siihen, miten prosessia kannattaa lähteä viemään käytäntöön omassa organisaatiossa ja mitä muutostyössä kannattaa huomioida.

Saat tallenteelta vastauksen ainakin seuraaviin kysymyksiin:

  • Miksi siilot ovat haitallisia ja ehjä asiakkuusprosessi on välttämättömyys kilpailukyvyn kehittämisessä?
  • Miten asiakkuusprosessin ja sen osakokonaisuuksien (myynti, markkinointi, asiakaspalvelu, asiakkuudenhoito) tavoitteet asetetaan ilman toiminnallisia siiloja?
  • Miten jäsentää nivelvaiheita markkinoinnista myyntiin, myynnistä tuotantoon ja tuotannosta asiakaspalveluun ja asiakkuudenhoitoon?
  • Perusperiaatteet pelisäännöiksi siilojen purkamisen ajaksi (ja sen jälkeen).

Katso tallenne!

Webinaarin tallenne on saatavilla maksutta. Pyydä linkki sähköpostiisi täyttämällä alla oleva lomake.