Johda strategiaa asiakkuusprosessin kautta

Johda strategiaa asiakkuusprosessin kautta

Maksuton webinaari markkinoinnin, myynnin ja asiakkuuden-hoidon yhteistyön rakentamisesta 18.9.2024 klo 8.15–9.00

Asiakaskokemuksen ja syvenevän arvontuotannon merkitys kasvaa läpi liiketoimintakentän. B2B-puolellakin ostaminen kuluttajamaistuu. Samaan aikaan kun mediakenttä ja kohderyhmät pirstaloituvat yhä pienempiin segmentteihin, organisaation sisäiset siilot estävät tuottamasta saumatonta asiakaskokemusta ja muutosta yritysten sisällä.

Tarvitaan neljä asiaa:

  • Vahvat strategiset tavoitteet ja mittarit
  • Saumaton yhteistyö asiakkuusprosessin eri osien välillä
  • Toimivat järjestelmät ja käyttökelpoista dataa
  • Selkeät toimintamallit ja yhteiset pelisäännöt (koko muutosmatkan ajaksi).

Näiden lisäksi luonnollisesti tarvitaan tahtoa muuttaa asioita ja kehittää omaa kilpailukykyä, mutta sen vuoksi olet täällä.

Webinaarin sisältö

Tässä webinaarissa esittelemme käytännönläheisen ja suoraviivaisen viitekehyksen yrityksenne asiakkuusprosessin tarkasteluun. Se auttaa kytkemään asiakkuuuksissa tapahtuvan työn strategian taakse sekä tunnistamaan, missä siiloutuminen häiritsee arvontuotantoa ja ehjän asiakaskokemuksen johtamista.

Erityisesti keskitymme siihen, miten prosessia kannattaa lähteä viemään käytäntöön omassa organisaatiossa ja mitä muutostyössä kannattaa huomioida.

Perkaamme ainakin seuraavat kysymykset:

  • Miksi siilot ovat haitallisia ja ehjä asiakkuusprosessi on välttämättömyys kilpailukyvyn kehittämisessä?
  • Miten asiakkuusprosessin ja sen osakokonaisuuksien (myynti, markkinointi, asiakaspalvelu, asiakkuudenhoito) tavoitteet asetetaan ilman toiminnallisia siiloja?
  • Miten jäsentää nivelvaiheita markkinoinnista myyntiin, myynnistä tuotantoon ja tuotannosta asiakaspalveluun ja asiakkuudenhoitoon?
  • Perusperiaatteet pelisäännöiksi siilojen purkamisen ajaksi (ja sen jälkeen).

 

Ilmoittaudu mukaan!

Webinaari on maksuton. Esityksen jälkeen on mahdollisuus kysymyksiin. Vaikka et pääsisi mukaan linjoille, kannattaa ilmoittautua. Toimitamme tallenteen ilmoittautuneille esityksen jälkeen.