Luottamuksen rakentaminen markkinoinnin ja myynnin kautta (tallenne)

Luottamuksen rakentaminen markkinoinnin ja myynnin kautta (tallenne)

Webinaari luottamuksen rakentamisesta ja syventämisestä asiakkuusprosessissa (tallenne)

Asiakashankinnan – markkinoinnin ja myynnin – keskeisin tavoite ja usein suurin haaste on luottamuksen rakentamisessa. Kun ostaja vertailee eri palveluita tai tuotteita toisiinsa, valinta kohdistuu tavallisesti eniten luottamusta herättävään yhdistelmään – myyjään, tarjoavaan organisaatioon ja itse ratkaisuun. 

Luottamus on kohtaamispisteiden tulo 

 

1 x 1 x 1,4 x 0,8 x 0,8 = 0,896 

 

Ajatellaan, että edellisessä yhtälössä ykkönen on perussuoritus. 1,4 hyvä onnistuminen ja 0,8 puolestaan vaikka vähän huonommin valmisteltu puhelu tai palaveri. Jos huonoja kohtaamisia on enemmän kuin yksi, kokonaisuus jää väkisinkin vajaaksi. Jos epäonnistuminen on paha, peli alkaa olla myynnin osalta on ohi ja hyvääkin asiakkuutta joudutaan korjaamaan pitkään. 

Tämän vuoksi luottamuksen rakentamisen onnistumisella on merkitystä. 

Luottamus rakentuu eri osa-alueista

Olemme rakentaneet yhdessä Myynnin Johtokeskuksen kanssa työkalun, jonka avulla tarkastat vaihe kerrallaan, miten eri kohtaamispisteet asiakashankinnassanne toimivat luottamuksen osalta. Tarkastelemme asiaa myynnin ja myyjien työn kautta, jotta kokonaisuus on mahdollisimman käytännönläheinen. 

Käymme läpi ainakin: 

  • Miten markkinoinnin rakentama odotushorisontti vaikuttaa asiakkaan käyttäytymiseen 
  • Millä tavalla myyjä rakentaa luottamusta itseensä, organisaatioonsa ja ratkaisuun
  • Myyntitiimin ja muun organisaation sisäinen luottamus ja sen vaikutus asiakastyöhön
  • Luottamuksen merkitys asiakkaan arvon kehittämisessä.

Katso tallenne!

Webinaarin tallenne on saatavilla maksutta. Pyydä linkki sähköpostiisi täyttämällä alla oleva lomake.