5 tapaa pysyä mukana nykyaikaisessa B2B-ostoprosessissa

5 tapaa pysyä mukana nykyaikaisessa B2B-ostoprosessissa

Maksuton webinaari to 18.9. klo 8.15–9.00

Asiakkaasi tekee koko ajan suuremman osan ostopäätöksestään omatoimisesti. Mukana pysymiseen tarvitaan muutakin kuin aggressiivista puhelun odottamista ja viestittelyä. Mutta miten se tehdään?

Muutos on nopeaa ja se kiihtyy entisestään

B2B-ostajat käyttävät vain 17 % ostoprosessin ajasta tapaamisiin potentiaalisten toimittajien kanssa (Gartner). Kun tämä aika vielä jakautuu useille toimittajille, keskimääräisellä myyjällä on käytössään vain 5–6 % asiakkaan ajasta. Samaan aikaan 75 % ostajista suosii ostamista kokonaan ilman myyjää.

Arjessa tilanne näyttää tältä:

  • Ostajat häviävät myyntiprosessin aikana ilman selkeää syytä
  • Ostopäätöksiä tehdään kilpailijan hyväksi, vaikka oma ratkaisu olisi ollut parempi
  • Myyntisyklit pitkittyvät ja konversioaste laskee
  • Tuntuu, että markkina käy ihan tuulella ja ennustettavuus puuttuu
  • Myynnin ja markkinoinnin on vaikea löytää yhteistä ajatusta, miten tilanne ratkaistaan.

Jos tunnistit yrityksenne yhdestä tai useammasta, tämä webinaari on sinulle.
Viisi olennaista ratkaisua B2B-asiakashankinnan ongelmakohtiin

Webinaarissa käymme läpi, mistä alkaa ratkoa viittä olennaisinta pullonkaulaa, jotka estävät asiakkaan omatoimisessa myyntiprosessissa mukana pysymistä: 

  1. Brändi – tunnettuus ja turvallisuus: Millaista roolia tunteet näyttelevät ”rationaalisessa” B2B-ostamisessa
  2. Arvontuotanto – Miten tuet asiakkaan pedagogista prosessia oikea-aikaisella viestinnällä
  3. Ostoprosessin ymmärrys – Miten mallinnat ostamisen ja ohjaat sen avulla omaa myyntityötä tehokkaasti?
  4. Teknologia – Miten seuraat asiakkaan ostoprosessia ja personoit viestintää ilman, että se tuntuu kyttäämiseltä?
  5. Yhteistyö - Markkinoinnin ja myynnin roolitukset B2B-ostoprosessin aikana.

Tarjoilemme käytännönläheisen setin B2B-myynnin ammattilaisille, johtajille ja yrittäjille. Kuten tapamme on ollut, emme tuhlaa aikaasi oman osaamisemme myymiseen, vaan uskomme, että osaaminen puhuu puolestaan, kun pystymme itse tuottamaan sinulle ja yrityksellenne arvoa.

(Emme voi ihan varmaksi luvata, että kaikki on webinaaria seuraavana päivänä toisin yrityksessänne, mutta uskallamme väittää, että tiekartta eteenpäin on pirusti selkeämpi.)

Kouluttajana toimii Fulmoren toimitusjohtaja ja strategi Jussi Junikka, jolla on lähes 20 vuoden kokemus B2B-asiakashankinnan prosessien rakentamisesta, johtamisesta ja valmentamisesta.

Ilmoittaudu mukaan!

Paikkoja on tarjolla rajoitetusti. Varaa omasi saman tien! 

(Jos et pääse jostain syystä paikalle, tarjoilemme myös tallenteen ilmoittautuneille.)