Näin täytin webinaarin - Esimerkki elävästä elämästä

Markkinointi­blogi

Pidän elokuun lopulla webinaarin psykologiasta markkinointitemppujen taustalla. Pidän sen vain ja ainoastaan siitä syystä, että aion täyttää loppuvuoden kalenterini tällä metodilla. Tulisi kalenteri täyteen muutamalla soitollakin, mutta haluan näyttää kaikille epäileville Tuomaksille, että webinaari toimii.

Ajattelin kertoa varsin avoimesti, kuinka homma tuli hoidetuksi. Kerron myös lopputuloksen, jahka se on selvillä. Täyttyikö kalenteri, vaiko ei?

Toimenpiteet tähän mennessä:

1. Asetin tavoitteen ja pilkoin sen suupaloiksi

Asetin tavoitteeksi saada kaksi asiakasprojektia ensi syksylle. Sen verran kalenteriini vielä mahtuu. Laskin, että varmuuden välttämiseksi lienee järkevää ottaa porukkaa seuraamaan mielummin enemmän kuin vähemmän. Päätin, että toivotan 20 kiinnostunutta tervetulleeksi. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin tästä porukasta pitäisi syntyä noin 5-8 asiakasta. Mielummin överit kuin vajarit, sanoo vanha kansa. Lopuista osallistujista osa ei koe tarvetta, usko osaamiseeni, pidä minusta ihmisenä tai ei ole kyvykäs maksamaan hintaa.

2. Pyrin kampeamaan jalkaa oven väliin

Kirjoitin yksinkertaisen blogauksen markkinointipsykologian perustempuista. Olen jo vuosia tutustunut aiheeseen ja huomannut, että kulmana psykologia on kiinnostava. Toisaalta kovin, kovin harva markkinoinnin ammattilainen osaa nimetä ensimmäistäkään kehystä.

Tarjoan siis aivan ilmaiseksi, ilman mitään vastapyyntöä pienen blogauksen aiheesta. Päätin kuitenkin jättää jokaisen kevyesti avaamani kehyksen hieman torsoksi ja tarjota lisää syvyyttä webinaarissani.

Julkaisin blogauksen ja läväytin sitä noin 50 mainoseurolla Facebookissa (joku väitti, ettei asiantuntijapalvelua voi myydä Facebookissa). Tämän lisäksi jaoimme kyseisen blogauksen uutiskirjelistallemme, kuten toisinaan teemme uusien blogausten kanssa.

3. Varmistin voiton sähköpostilla

Lopuksi läväytimme vielä sähköpostilla uutiskirjelistaamme webinaarikutsulla. Kirjoitimme yksinkertaisen kutsun, jonka tarkoituksena oli kertoa ilmaisesta webinaarimahdollisuudesta. Näytti toimivan, kuten ennakoimmekin.

Tadaa… ryhmä on täysi. Ja osallistujia on tippunut yli äyräiden. Taidan laittaa ilmoittautumisen kiinni, jos jaksan. Aikaa tähän ralliin kului vajaa viikko.

Kaikista tähän mennessä ilmoittautuneista varmastikkaan kaikki eivät vaivaudu paikalle H-hetkenä. Heitä aion kuitenkin syyllistää rajusti, sillä sen he ovat ansainneet.

Elokuun lopulla nähdään, kuinka käy varsinaisen asiakashankinnan kanssa. Täytyy muistaa, että helppo osuus oli tässä. Ilmaista kun on kohtuullisen vaivatonta saada kaupaksi. Toki siinäkään eivät kaikki onnistu.

Palataan!

-Aki

Haluatko tietää lisää? Soita meille – täältä löydät yhteystietomme.