3 vinkkiä hyvään sähköpostisisältöön

Markkinointi­blogi

3 vinkkiä hyvään sähköpostisisältöön

Olen aikaisemmin kirjoittanut sähköpostimarkkinoinnista ja ajattelin jatkaa aiheen äärellä tässäkin artikkelissa. Tämä artikkeli kertoo sähköpostimarkkinoinnin yhdestä tärkeimmästä elementistä eli viestin sisällöstä. Kuten monessa muussakin asiassa on tässäkin monta koulukuntaa. Olen yksinkertainen mies, siksi mielestäni yksinkertaisuus on kaunista.

Seuraavaksi avaan sähköpostisisällön kolmella vinkillä, joista on hyvä luoda muistisäännöt kirjoitettaessa markkinointiposteja.

1. Lyhennä lauseita

Suomen kielessä tahtoo lauseet usein pidentyä. Lauseet usein pitenee, kun sisältöä tuottavalla asiantuntijalla ajatus laukkaa ja samalla sormet hitaasti kiiruhtaa näppäimistöllä. Muista siis lyhyet ja napakat lauseet, koska lauseen pidentyessä lukijalla saattaa ajatus sekaantua, kun aina on mahdollista, että pitkässä lauseessa saattaa lauseen aihe muuttua, kuten tässäkin lauseessa kävi.

2. Karsi turhat lauseet

Jokainen lause on tärkeä. Mikäli joku lause ei omasta tai työkaverin mielestä anna lukijalle lisäarvoa, niin poista se. Ei ole mikään häpeä, jos joku lause otetaan pois. Karsittaessa turhat lauseet pois huomataan usein kuinka lyhyellä ja napakalla sisällöllä sähköpostiviesti kannattaa lähettää. Sähköpostiviestinnässä viestin pituus ei ole itseisarvo, pikemminkin päinvastoin. Testatkaa vaikka – A/B-testi pitkällä ja lyhyellä sisällöllä.

3. Tavoite kirkkaana mielessä

Kaikilla viesteillä pitää olla selkeä tavoite. Yksi tavoite. Ei siis kannata suunnitellakaan, että samassa postissa markkinoisit muuta kuin yhtä asiaa. Mikäli mieleen juolahtaa joku toinen aihe, jota haluaisit markkinoida saat itsellesi aiheen seuraavaan lähetykseen.

Tavoitteen pitäisi yleisesti olla linkki, joka ohjaa eteenpäin yrityksen sivustolle. Pidä siis huoli, että linkin huomaa kaikki. Kokeile vaikka laittaa linkki pariinkin kertaan viestiin. Itse suosin tekstimuotoisia linkkejä, en painikkeita.

 

Näillä opeilla pääset helpommalla ja saat parempia tuloksia. Nämä vinkit toimivat myös kahdenvälisissä sähköpostikeskusteluissa. Mikäli haluat keskustella aiheesta lisää, niin ota rohkeasti yhteyttä allekirjoittaneeseen – täältä löydät yhteystietomme.