Mistä se pirun hyvä idea tulee?

Markkinointi­blogi

"Mainostoimistossa pitää olla oma flipperi, Fatboy-säkkituoleja ja mielellään pallomeri neukkarissa. Pitää olla kato rennompaa, että voi olla luova. Ei tule muuten niitä hyviä ideoita."

Olisipa. Ei tarvitse.

"Mainostoimistossa on töissä luovia tyyppejä, joilta tulee jatkuvalla syötöllä hyviä ideoita."

Melko tavallisia tyyppejä täällä on. Ideoita tulee kyllä – hyviä ja huonoja.

"Mutta mistä niitä tulee?"

Todellisuudessa meillä on ihan samanlaiset päät kuin kellä tahansa muullakin. Pitää paikkansa, että työmme puolesta olemme ehkä avoimempia kertomaan omista ideoistamme kollegoillemme, asiakkaillemme ja kaikille muille ympärillämme – välillä jopa ärsytykseen asti.

Siitä on toki hyötyä, että meillä on kokemusta sadoista ja taas sadoista toteutuksista, joita olemme tehneet, nähneet ja ideoineet (salaa yksin). Meillä on kaikilla oma osaamisalueemme; kirjoittajat miettivät tekstiä, graafikot kuvitusta ja värimaailmoja ja koodaajat teknisiä asioita. Kun eri asioiden osaajat omine ideoineen istutetaan saman pöydän ääreen, alkaa syntyä tuloksia.

Olennaista ideoinnissa on kuitenkin se, että sitä on pirun vaikea tehdä YKSIN.

Ehkä se on se suomalainen mentaliteetti, joka estää luottamasta omaan ideaansa. Tai ehkä se on vaatimattomuutta, joka huutaa pään sisällä, että ei siitä kuitenkaan kukaan muu innostu. Typeryyttä se ainakin on.

Puhukaa ideoistanne – kyllästymiseen asti – vaikka lyömiseen asti.

Haluatko tietää lisää? Soita meille – täältä löydät yhteystietomme.