Jyväs Pakari Oy – keskisuomalainen lähileipomo

Markkinointi­blogi

Jyväs Pakari Oy leipoo paikallista leipää, paikallisista raaka-aineista – pienellä hiilijalanjäljellä. Yritys toimittaa tuoretta leipää Jyväskylän alueen kauppoihin. Erilaisten leipien (Clientsin raati suosittelee erityisesti limppujen limppua) lisäksi Jyväs Pakarin valikoima kattaa niin sämpylät, patongit, riisipiirakat, pasteijat, pullat kuin viineritkin.

Jyväs Pakarin tietä Clients’n asiakkaaksi vauhditti Keski-Suomen ELY-keskuksen ja Clientsin yhteistyönä järjestämä myynnin ja markkinoinnin koulutus keväällä 2013. Jyväs Pakarin Simo Pynnönen päätti lähteä kouluttautumaan, sillä uutena yrittäjänä halusi parantaa myynnin ja markkinoinnin tietotaitojaan. Koulutuksen jälkeen tietoja haluttiin ehdottomasti vielä syventää.

Koulutuspäivien jälkeen muun muassa Jyväs Pakarin liiketoimintasuunnitelma on tehty yhteistyössä Clientsin kanssa.

Halu tehdä hyvää jälkeä – molemmin puolin pöytää

Clientsin konsultointipalveluista on, Simoa lainaten, ollut paljon hyötyä. Simo muistelee, kuinka uusi yritys lähti vauhdikkaasti liikkeelle ja pienyrittäjän piti hallita laajasti erilaisia tehtäviä – kaikki myynnistä tuotantoon. Simo antaa pisteet Clientsin konsultin maanläheiselle otteelle tässä tilanteessa: ”Rautalangasta on vääntänyt esimerkkejä ja puhunut asioista niin, että asiat on sisäistetty””.

Simo arvostaa myös konsultin nöyrää työhön paneutumista. Hänestä on huomannut, että asioita ei ole vain haluttu suorittaa, vaan on myös haluttu tehdä hyvää jälkeä.

Simo on erittäin tyytyväinen ja kiitollinen, että Clientsin konsultointipalveluihin tuli lähdettyä mukaan ja näkee positiivisena kokemuksena, että yrittäjän kiireisessä arjessa kerrankin ”jouduttiin” varaamaan aikaa ja pysähdyttiin miettimään rauhassa oman yrityksen myynnin ja markkinoinnin kehittämistä.

Kysyttäessä voisiko suositella Clientsia eteenpäin, Simo vastaa, että on jo suositellut.

Malla

Haluatko tietää lisää? Soita meille – täältä löydät yhteystietomme.