JYP arvostaa sitoutuneisuutta ja energisyyttä

Markkinointi­blogi

Referenssiteksti on kirjoitettu vuonna 2016.

JYPin markkinointi on kokenut viimeisen vuoden aikana perusteellisen muodonmuutoksen, joka on tapahtunut tiiviissä, lähes päivittäisessä yhteistyössä Fulmoren kanssa.

Referenssityöt ovat Fulmoreksi yhdistyneiden yritysten, Mainostoimisto Spymin ja Clients’ Finlandin, asiakkaita. Osa toimeksiannoista ja tuloksista on tehty vanhan brändin nimissä. Tekijät ovat kuitenkin samoja tuttuja.

Nopealla reagoinnilla vakituiseksi markkinoinnin kumppaniksi

Kaikki alkoi syyskuussa 2014, kun JYPin toimitusjohtaja Kari Tyni otti yhteyttä Fulmoreen toiveenaan saada JYPin ympärille todellista kiekkofiilistä nostattava kampanja.

– Haimme dynaamista toimijaa, joka pystyy reagoimaan nopeasti ja näkee ajan henkeä paremmin kuin perinteiset mainostoimistot. Fulmoren jätkät reagoivat vartissa, ja niin lähdimme rakentamaan ensimmäistä yhteistä projektia, #KUUDESPELAAJA-kampanjaa, muistelee JYPin myynti- ja markkinointijohtaja Jari Lindström.

Keväällä 2015 yhteistyö syventyi uudelle tasolle, kun Fulmore valittiin JYPin mainostoimistokumppaniksi kaikessa markkinoinnissa.

Olimme jo tehneet linjauksen markkinointistrategiasta, ja harkitsemiemme ehdokkaiden joukosta Fulmoren vahvuuksiksi nousivat nuorekkuus sekä sitoutuneisuus asiakkaaseen, Lindström perustelee valintaa.

Joukkueen ilme uusiksi

#KUUDESPELAAJA-kampanjan lisäksi Fulmore (ent. Mainostoimisto Spym) on lähes vuoden yhteistyön aikana uusinut JYPin koko markkinoinnin ilmeen pienimpiä yksityiskohtia myöten. On tehty monenlaista ulkomainontaa, mediamainontaa ja Facebook-mainontaa sekä kymmenittäin erilaisia markkinointimateriaaleja esimerkiksi Neste Oil Ralli -tapahtumaa varten.

JYPille on otettu käyttöön myös uusi suorapostitusohjelma ja saatu sitä kautta apua b-to-b-myyntiin. Kaiken kaikkiaan on pyritty tuomaan markkinointiin uusia näkökulmia ja uusia tapoja viestiä sekä uusissa että vanhoissa kanavissa. Näiden toimenpiteiden suunnittelusta ja toteutuksesta ovat vastanneet yhdessä Lauri Miettinen & Joonas Tyyskä Fulmorelta (ent. Mainostoimisto Spym).

Mielenkiintoisinta yhteistyössä on ollut juuri JYPin nahkan luominen. Olemme saaneet päivittää ilmeen vastaamaan nykypäivän JYPiä. Kaikkien JYPin markkinointimateriaalien täytyy puhua samaa kieltä kuin joukkuekin puhuu ja viestiä samaa viestiä. Sitä on nyt pyritty kirkastamaan, Miettinen kertoo omasta näkökulmastaan.

– JYPin materiaalien työstäminen on siitä mukavaa, että faneilta saa välittömästi rehellisen palautteen. Usein tällaista palautetta ei ole mahdollista saada muiden asiakkaiden kohdalla, Miettinen lisää.

Fulmoren (ent. mainostoimisto Spym) sitoutuneisuus on ennennäkemätöntä

JYPillä on oltu erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön Fulmoren (ent. Mainostoimisto Spym) kanssa.

– Viimeisimmät kuukaudet ovat olleet hienoa vaihetta, kun olemme luoneet uutta. Dialogi tekijöiden ja asiakkaan välillä on ollut äärimmäisen hyvää. Fulmore (ent. Mainostoimisto Spym) on päässyt hyvin ihollemme, Lindström kuvailee.

Päivittäinen toiminta on niin luontaista, ettemme tule edes ajatelleeksi, että meillä on ulkoinen toimisto. Puhumme arjessa Laurista ja Simosta etunimillä. Se kertoo paljon suhteen tasosta.

Selkeä ero muihin toimijoihin näkyy siinä, että meidän kanssamme mainontaa suunnitteleva Fulmoren (ent. Mainostoimisto Spym) porukka on todella sitoutunutta. Meillä ei ole ikinä ennen ollut näin sitoutunutta kumppania.

Suosittelen Fulmorea (ent. Mainostoimisto Spym) kaikenlaisille yrityksille, jotka haluavat haastaa omaa ajatteluaan ja perustekemistään, Lindström kiteyttää. Hän uskoo, että markkinointiyhteistyö yritysten välillä on hedelmällistä jatkossakin.