Vaikuta ihmisiin – vaikuta tuloksiin!

Markkinointi­blogi

Digimainonta on ihanaa! Asiakas saa mielekästä mainontaa ja yrittäjä pystyy kohdentamaan mainospanostuksensa oikeaan kohderyhmään. Mutta riittääkö se?

shutterstock_388250563

Digitalisaatio on tuonut käyttöömme uskomattomia työkaluja ja mahdollisuuksia mainontaan ja sen mittaamiseen. Tiedämme enemmän, kuin koskaan ennen. Kaikki tämä on kuitenkin turhaa, jos emme pysty vaikuttamaan ihmiseen.

Pohditaanpa hetki

Mieti hetki mainoksia, jotka ovat jääneet sinulle mieleen. Tuleeko mieleesi yksi vai monta mainosta? Mikä niitä yhdistää?

Ovatko ne informatiivisia? Ovatko ne selkeitä? Tuotiinko yritystä siinä esille? Korostettiinko hintaa? Oliko siinä iso ale?

Vai osuivatko ne ehkä halu-hermoosi? Oliko mainos niin oivallisesti rakennettu, että se löysi juuri sinulle osuvan hyödyn, joka sai sinut ajattelemaan, että ”noin sen pitääkin toimia!”

Vai onko päässäsi kenties mainos (ehkä jopa vuosien takaa), joka herätti sinussa tunteita? Ehkä sinussa herätettiin ärsytystä ”Elämä on!”, huvittuneisuutta ”Syökää kanaa!”, lämpöä ”Äitien tekemää ruokaa” tai hyväksyntää valinnoillesi ”Se nyt vain on tyhmää maksaa liikaa.”

Kuinka monta näistä neljästä mainossloganeista tunnistit?

Jos mieleesi tuli mainos, joka osui halu-hermoosi, on todennäköistä, että mainoksessa puhuttiin hyödyistä. Yrittäjä on alansa ammattilainen, ja monesti hänellä on halu kertoa palvelustaan ja itsestään mahdollisimman paljon. Asiakas ei kuitenkaan osta vain autohuoltoa – hän ostaa sen hyödyt: edullisen ja huolettoman huollon sijaisautolla. Siinäpä valmis teksti Google AdWords-mainokseen, joka kertoo palvelusi kaikki tärkeimmät hyödyt asiakkaalle.

Jos mieleesi hiipi mainos, joka herätti sinussa tunteita, on todennäköistä, että mainoksen oli tarkoituskin jättää sen sisältämä tunteikas viesti ostosieluusi. Tunteet mahdollistavat samaistumista, mielleyhtymien syntymistä ja valikointia. Tunteet ohjaavat meissä ihmisissä toimintaa, vaikka me ehkä haluaisimmekin nähdä itsemme järki-ihmisinä ja terminaattorimaisina kallioina, joihin ei mainonta vaikuta. Myös digitaalisessa maailmassa on varaa tunteille. Haluatko Facebookissa tykkäyksiä? Tuota sisältöä persoonallisesti, huumorilla tai luo samaistumispintaa vahvoja tarinoita käyttäen.

Tuliko mieleesi mainos, jonka olet nähnyt verkossa? Mahtavaa! Todennäköisesti olet ollut edelläkävijäyrityksen kohdeyleisönä – yrityksen, jonka digitaalinen mainonta on jo puhuttelevaa!

Kohdennettava, tehokas ja tunteita herättävä digi

Digimainonnan ei tarvitse olla kökköä tai huonolaatuista. Myös digimainonnalla voi saavuttaa erinomaisia, mieleenpainuvia tuloksia – ja pystyt jopa todennettavasti mittaamaan tuloksia. Vaikutamme edelleen ihmisiin, herätämme heissä tunteita, haluja ja rohkaisemme päätökseen. Työvälineemme ovat vain laajemmat kuin ennen, mikä mahdollistaa mainostamisen myös pienemmällä budjetilla.

Haluatko kiillottaa yrityksesi kuvaa ihmisten mielissä? Haluatko mainonnalla rohkaista ihmisiä toimintaan? Ja haluatko tehdä sen järkevään hintaan – digisti?

Herätä tunteita ja kosketa. Jää mieleen ja vaikuta. Me autamme! Soita meille – täältä löydät yhteystietomme.