QUO VADIS?

QUO VADIS?

Markkinointi­blogi

Asterixia lukeneet muistavat albumista toiseen toistuvan tarinan: gallialaiset, Asterix ja Obelix etunenässä, ovat metsäpolkua pitkin matkalla kohti Roomaa. Kesken matkaa roomalaisten partio pysäyttää kulkueen ja kysyy: Quo vadis – minne menet? Tarina jatkuu seuraavassa scriptissä: roomalaisista on jäljellä sandaalit ja kypärät sekä vauhtiviivat kohti taivaankaarta. Ja gallialaisten matka jatkuu kohti Roomaa.

Jo vuosi taivalta takana

Fulmorella vietetään näinä päivinä yksivuotissynttäreitä. Kokolailla vuosi sitten lanseerasimme itsemme uudestaan: markkinoinnin osaaja Mainostoimisto Spym sekä konsultoinnin ja rahoituspalveluiden ammattilainen Clients’ Finland yhdistivät voimansa ja aloittivat yhteisen Fulmore-matkansa. Ja sanalla sanoen: on kyllä ollut mielenkiintoinen vuosi. Paljon on töitä tehty, ja paljon on myös saatu hyvää aikaan.

Muutos ei saa koskaan olla itsetarkoitus, eikä se ollut sitä nytkään. Monivuotinen kokemuksemme markkinoinnin, konsultoinnin ja rahoituksen toimialoilla antoi meille suorastaan näköalapaikan arvioida vallitsevaa toimintaympäristön muutosta sekä erityisesti sitä, miten me voimme parhaiten auttaa asiakkaitamme nyt ja tulevaisuudessa.

Oli selvää, että ne olosuhteet ja palvelut, joihin toimiala ja asiakkaat olivat vuosien varrella jo tottuneet, ne eivät kantaisi enää pitkälle tulevaan. Tarvittiin enemmän, myös me itse halusimme enemmän. Halusimme olla entistäkin syvemmin asiakkaidemme luotettu kasvukumppani, referoitu toimija toimialalla. Quo vadis oli siis meille kysymyksenä erittäin konkreettinen ja ajankohtainen.

Rajallisen bittiavaruuden vuoksi puolisentoista vuotta sitten tapahtunutta strategiaprosessiamme tässä sen enempää avaamatta, tulevaisuutemme kuva piirtyi kahtaalle:

  • Visiomme on olla Halutuin. Halutuin toimintamme kaikilla osa-alueilla, oli se sitten yhteistyökumppanina, kasvuntekijänä, palveluiden tuottajana ja työuran tarjoajana, saati ne lukuisat muut arvokkaat asiat, joita olemme matkamme varrella jäsentäneet.
  • Arvomaailmaamme kuvaamaan jäsensimme tuloksellinen, mitattava, miellyttävä, ammattimainen sekä kehittyvä ja kasvava.

Hyvinkin asiakas- ja henkilöstölähtöiset visio ja arvot, jotka viitoittavat tekemisiämme pitkälle tulevaisuuteen.

Ajatuksia kuljetun tien varrelta

Kulunut vuosi on ollut riemukas alkumatka tulevaan, sitä matkaa olemme saaneet tehdä yhdessä asiakkaidemme kanssa. Paljon on saatu aikaan mitattavia tuloksia ja paljon olemme saaneet mielenkiintoisia kohtaamisia asiakkaidemme kanssa. Nuo kohtaamiset ja aito kaksisuuntainen vuorovaikutus ovat tämän työn suola ja jatkuvasti kehittyvän yhteistyön edellytys. Erityisen arvokkaita yhteistyömme kehittämisessä ovat asiakkaidemme antamat numeeriset arviot, joita saamme kuukausi toisensa jälkeen toiminnastamme, samoin suusanalliset palautteet, joiden myötä voimme kehittää palveluitamme ja toimintaamme edelleen, nimenomaan asiakkaidemme parhaaksi.

Erityisessä roolissa tässä kaikessa on henkilökuntamme, joka on tehnyt tämän kaiken mahdolliseksi. On riemukasta seurata, kun sitoutunut, motivoitunut ja osaava henkilökuntamme tekee määrätietoista työtä edistyksellisen markkinoinnin saralla ja sen vastapainona kokee jotain uutta ja erilaista, merkityksellistä työtä, joka kantaa pitkälle. Ja tulkoon nyt tässä mainituksi, se työ kantaa pitkälle jo tänä vuonna, kun koko henkilökuntamme lähtee joulukuussa ansaitsemalleen yhdistetylle työ- ja pikkujoulumatkalle sinne, minne gallialaisetkin menivät aikoinaan: Roomaan!

Trbo:lla kovia asiakastuloksia

Eteenpäin on menty myös omassa liiketoiminnassamme, keskeisenä työkaluna edistyksellisen markkinoinnin Trbo-palvelumme, joka tuottaa asiakkaillemme mitattavia tuloksia ja kasvun aineksia päivästä ja kuukaudesta toiseen, tuoreimpana kokemuksena viime viikkoinen statistiikka erään asiakkaamme tavoitteen toteutumisesta: jäätävät 1929%!

Samainen Trbo-palvelu sai myös oman liiketoimintamme erityisen nousujohteiseen vauhtiin nyt elokuun loppuun päättyneellä tilikaudella. Mainio suoritus kun ottaa huomioon, että lähdimme viime tilikauteen Fulmoren ja Trbon kanssa selkeältä takamatkalta. Ja sikäli kuin nyt kesäkauden jälkeiset kuukaudet antavat osviittaa, niin samansuuntaista kasvua on odotettavissa jatkossakin.

Kasvu sekään ei ole mikään itsetarkoitus. Mutta oman kasvumme ansiosta olemme asiakkaidemme kasvuntekijäyrityksenä kokoluokassa, joka mahdollistaa monipuolisen palvelutarjooman, kovan luokan osaamisen ja pitkälle tulevaisuuteen kantavan jatkuvuuden, kaikki asioita, jotka eivät ole itsestäänselvyyksiä tälläkään toimialalla. Valitsemme asiakkaidemme parhaaksi markkinoiden parhaat menetelmät ja teknologiat, rekrytoimme kulloinkin tarvitsemamme kasvuntekijät, hankimme tarvitsemamme osaamisen ja koulutuksen sekä ennen kaikkea rakennamme asiakkaidemme kanssa menestyksellistä yhteistyötä pitkäjänteisesti.

Minulle erityisen mieluisaa on myös se, että kasvun myötä pystymme tarjoamaan työntekijöillemme monipuolisia kehittymismahdollisuuksia ja työuria sekä tarjoamaan myös uusia työpaikkoja alan tosiammattilaisille. Jos oikein laskin, niin olemme vuoden sisään luoneet yhdeksän uutta työpaikkaa yritykseemme. Jatkossakin meillä on tarve edistyksellisen markkinoinnin monitaitoisille toteuttajille eri tehtäviin, samoin kuin markkinoinnin konsulteille ja myyntityötä tekeville osaajille.

Hyvinvoiva ihminen tekee laatua ja kehittyy

Henkilöstömme on menestyksemme avain, joten henkilöstömme työtyytyväisyys on meille erityisen tärkeää. Työyhteisön hyvinvointiin panostamme monella tavalla, niin työssä kuin vapaa-aikana. Useimmille se voisi jo riittää, mutta me teemme vieläkin enemmän, yhtenä esimerkkinä piakkoin alkava kolmen vuoden yhteistyö maailman tunnetuimman ja parhaan työyhteisöjen kehittäjän kanssa, josta ehkä olet jossain yhteydessä siitä kuullutkin: Great Place to Work Institute.

Tämän GPtW-yhteistyön tulokset tulevat näkymään jo lyhyelläkin aikavälillä, ja ne tulokset satavat tulevina vuosina myös asiakkaidemme laariin mukavana, helposti lähestyttävänä ja tuloksia tuottavana yhteistyökumppanina, kuten nytkin, mutta jatkossa vieläpä lisämaustein.

Vuosi sitten Fulmoren syntyhetkillä mainitsin jossakin yhteydessä, että me itsekin elämme siten kuin opetamme, ja sitä samaa osaamistamme haluamme tarjota myös asiakkaillemme. Se sama lupaus on edelleen voimassa. Kuljemme yhteistä matkaa asiakkaidemme kanssa erittäin mielellämme, olivatpa liiketoiminnan kasvun siemenet mitattavia tuloksia tuottavassa markkinoinnissa, käytännönläheisessä kasvukonsultoinnissa, tuloksia tuottavissa rahoituksen asiantuntijapalveluissa tai näiden kombinaatioissa. Kannattaa olla meihin yhteydessä.

Soita meille – täältä löydät yhteystietomme.

Oletpa sitten tuleva kumppanimme tai osaajamme - Quo vadis?