Jokainen markkinointiin sijoitettu euro on tuottanut monta takaisin

Jokainen markkinointiin sijoitettu euro on tuottanut monta takaisin

Etelä-Savon Hirsirakenne Oy on nostanut vuosittain liikevaihtoaan aloitettuaan suunnitelmallisen yhteistyön Fulmoren kanssa.

Joroislainen Etelä-Savon Hirsirakenne valmistaa laadukkaita hirsirakennuksia, joiden markkinointinimenä toimii Joro-Huvilat. Vuonna 2014 nykyinen toimitusjohtaja Topi Purhonen siirtyi yrityksen johtoon isänsä jälkeen, ja samalla markkinointiin alettiin panostaa huomattavasti aiempaa enemmän.

Kasvutavoitteet on jopa ylitetty


Etelä-Savon Hirsirakenteen ja Fulmoren yhteistyö alkoi syksyllä 2014 nettisivujen uudistamisella, jonka yhteydessä koko tuotevalikoimaa brändättiin selkeämmäksi. Markkinointiin otettiin mukaan myös sosiaalinen media, hakukonemainonta, blogit sekä asiakastarinat.

”Aluksi hoidin markkinointia ja seurantaa täysin itse. Kun työkuorma sitten kasvoi, oli mukava antaa työt ja markkinoinnin kehittäminen osaavalle yhteistyökumppanille ja siirtää siten koko markkinointi seuraavalle tasolle. Tiivis ja luottamuksellinen yhteistyö ja sitä kautta Fulmorelle tullut tuotteidemme ja toimialamme tietämys on ollut minusta tässä hienointa ja kovin tärkeässä roolissa”, Topi Purhonen kertoo.

Yhteisellä tekemisellä on päästy hienosti eteenpäin. Koko ajan on pyritty tekemään markkinointia, joka tuottaa. Markkinointitoimenpiteet ovat lisänneet kysyntää tasaiseen tahtiin alusta lähtien ja yrityksen liikevaihto on noussut vuosittain. Tälle tilikaudelle (2017) Purhonen ennakoi 700 000 euron liikevaihtoa, mikä on merkittävä nousu 420 000 euron lähtötilanteesta.

 

Seurattavaa markkinointia

Vaikka tärkeä osansa menestyksessä on ehdottomasti yrittäjän työteliäisyydellä, hyvillä tuotteilla ja asiantuntevalla palvelulla, Purhonen tietää myös suunnitelmallisen markkinoinnin arvon.

”Markkinoinnista ei tingitä. Joka euro mitä sinne on laitettu, on tuonut monta euroa takaisin. On hienoa, että pystyn seuraamaan tarkasti, mitä markkinoinnin euro tuo takaisin ja paljonko asiakashankinta maksaa. Internetmarkkinoinnin mahdollistama tarkka seurattavuus on selkeyttänyt markkinointiin, liidituotantoon ja kehitykseen tarvittavan euromäärän seurantaa. Tulokset ja toteutuneet ponnistelut ovat selkeästi mitattavissa ja niitä voidaan käyttää erinomaisesti kehittäessä liiketoimintaa eteenpäin”, Purhonen sanoo.

Yhtenä markkinoinnin tavoitteista on ollut päästä eroon sesonkituotteen leimasta, jotta töitä riittää myös talvikaudelle. Siinä on onnistuttu erilaisten kampanjoiden avulla mainiosti.

”Tuotannossa on nyt pystytty tekemään töitä läpi vuoden”, Purhonen kertoo.

Vuoden Uusyritys -palkinto tunnustuksena suunnitelmallisesta kehittämistyöstä

Joro-Huvilat sai helmikuussa 2017 Keski-Savon Uusyrityskeskus Wäläkyn vuosittain jakaman Vuoden Uusyritys -palkinnon. Palkitsemisen perusteluina mainittiin tavoitteellinen myynti ja markkinointi, yrityksen sisäinen kehittämistyö ja näihin perustuva liiketoiminnan merkittävä kasvu.

Purhonen sanoo yhteistyöllä Fulmoren kanssa olleen olennainen merkitys nykytilanteeseen pääsemiselle.

”Luottamuksellinen, päämäärä- ja tulostavoitteinen yhteistyömalli on selkeästi auttanut hallitun kasvun toteuttamista. Fulmoren tapa tutustua asiakkaaseen, hoitaa ja tukea asiakkaan tarpeita internetmarkkinoinnin saralla ja liidintuottajana on ollut erinomaisen onnistunut: Fulmore ei myy mitään turhaa, vaan asiakasta kuunnellaan ja markkinointia rakennetaan yhdessä pitkälle aikajänteelle. Asioita ei tehdä tekohengitysperiaatteella, vaan oikeassa mittasuhteessa – niin, että tulokset näkyvät, tuntuvat ja ovat konkreettisia.”

”Uskon, että Fulmoren kanssa saamme hyviä tuloksia aikaan jatkossakin. Olen tyytyväinen yhteistyöhön ja odotan tulevalta samanlaista kehittyvää markkinoinnin työstämistä ja sitä kautta aina vain laadukkaamman liidikannan tuottamista ja tavoitteiden saavuttamista”, Purhonen ennakoi.

Yhteistyön aikana syntyneitä tuloksia

Vuosi 2017:

  • 435 tarjouspyyntöä ja 95 muuta yhteydenottoa mm. sosiaalisen median, Google Adsin ja hakukoneiden kautta
  • Yli 100 toteutunutta kauppaa
  • Noin 30 % vuotuinen liikevaihdon kasvu, johon ovat olennaisesti vaikuttaneet mm. internetmarkkinointi sekä tuotebrändäys

Vuosi 2020, ensimmäinen puoli vuotta 01–06/2020:

  • 250 tarjouspyyntöä, 93 yhteydenottopyyntöä ja 530 opaslatausta
  • 65 toteutunutta kauppaa
  • Haasteellisesta koronakeväästä huolimatta kauppa on käynyt jopa tavallista vilkkaammin.

Tutustu TRBOon tarkemmin täältä » ja kysy lisää!