”Voin ehdottomasti suositella Fulmoren TRBO-palvelua muillekin. Se on tarkkaan mietitty konsepti, joka toimii ja selkeästi tuo lisämyyntiä.”
Lindblad arvostaa Fulmoren TRBO-palvelussa hyvin rullaavaa suunnittelua, laadukasta toteutusta, säännöllistä raportointia ja jatkuvaa kehittymistä.
Jo 28 vuotta toiminut Asianajotoimisto Lindblad & Co Oy tarjoaa korkeatasoista ja kokonaisvaltaista palvelua lakiasioissa niin yritys- kuin yksityisasiakkaillekin. Yrityksellä on useita toimistoja eri puolilla Suomea ja hyvät kansainväliset yhteydet, joten valmiudet palvella asiakkaita ovat erinomaiset.
Asianajotoimiston perustaja ja osakas Markku Lindblad kertoo, että vuosien varrella yhteistyötä on tehty jo muutaman eri mainostoimiston kanssa.
”Meillä oli aiemminkin erilaisia mainonnan kumppaneita. Pikkuhiljaa tuli kuitenkin tunne, että pelkät irralliset mainostoimistojutut eivät enää riitä, tai muuten kilpailijat tulevat ja juoksevat ohi. Tarve yhtenäisemmälle markkinoinnin toteuttamiselle oli ollut olemassa jo jonkin aikaa. Ilman sitä emme pystyneet kehittymään tarpeeksi hyvin.”
Fulmoreen Lindblad tutustui opassarjan kautta, jossa esiteltiin TRBO-markkinointikonseptia.
”Olin laittanut opassarjan syrjään, ja joku kerta työmatkalla junassa minulla oli aikaa käydä sitä läpi. Konsepti vaikutti selkeältä ja markkinoinnin automaatioiden hyödyntäminen oli yksi ratkaisevista asioista, joten otin yhteyttä Fulmoreen ja sovimme tapaamisen”, Lindblad muistelee.
Yhteistyö aloitettiin elokuussa 2017 neljän kuukauden pilottijaksolla, jonka tulosten perusteella Lindblad sai tehdä päätöksensä jatkosta.
”Jakso toteutui erittäin nousujohteisesti, joten päätimme jo kolmen kuukauden kohdalla jatkaa yhteistyötä samaan malliin.”
Asianajotoimisto Lindblad & Co:lle räätälöityyn Fulmoren TRBO-palvelukokonaisuuteen ovat alusta asti kuuluneet kuukausittain lähettävät asiakaskirjeet, joiden sisältö koostetaan referensseistä, juridisia aiheita käsittelevistä artikkeleista ja ajankohtaisista seminaareista. Joka kuussa keskitytään yhteen teemaan, johon kaikki tuotettavat sisällöt liittyvät. Lisäksi kokonaisuuteen sisältyy sovittu määrä kunkin kuukauden teemaan sopivia sosiaalisen median julkaisuja, toisinaan myös ladattavia oppaita sekä jatkuvasti käynnissä oleva sähköinen mainonta.
Toimenpiteet suunnitellaan ja niistä sovitaan yhdessä kuukausittaisessa palaverissa Fulmoren kehityspäällikön kanssa. Sitten ne toteuttaa asiakkuudesta vastaava Fulmoren tiimi, josta löytyy mm. sisällöntuotannollista, graafista ja tietoteknistä osaamista.
”Meillä on aina alkukuusta yhteyshenkilömme kanssa palaveri, johon osallistuvat markkinointiin liittyvät ihmiset meidän yrityksestämme. Käymme läpi edellisen kuukauden aikaansaannokset ja sen jälkeen tulevien kuukausien suunnitelmat”, Lindblad sanoo.
”Palaverissa on aina ollut aikaa kehitysajatteluun ja tarvittavien lisäpalikoiden miettimiseen, eikä markkinoinnissa ole jääty staattiseen tilaan. Kehittämisideoita on tullut puolin ja toisin: sekä meidän tarpeestamme lähteviä että Fulmoren puolelta tulleita ajatuksia, jotka linkittyvät olemassa olevaan kokonaisuuteen.”
TRBO-palvelu toi selkeän muutoksen asianajotoimiston markkinointiin, vaikka osa toteutettavista toimenpiteistä pysyikin samana.
”Fulmoren palvelu yhdisti monta palikkaa, joita olimme jollain tasolla jo aiemmin yrittäneet saada toimimaan. Nyt meillä on järkevä kokonaisuus näistä elementeistä. Toimenpiteet on koottu vuosikelloon, jota käydään säännöllisesti läpi, minkä ansiosta kunkin aiheen vastuuhenkilöt pystyvät valmistelemaan omaa osuuttaan jo ennakoivasti”, Lindblad kertoo.
”Esimerkiksi referenssit jäivät juristin tekeminä vaatimattomiksi – kaksi riviä tekstiä, joka ei kerro ulkopuoliselle yhtään mitään. Se ei vain tahdo luonnistua suomalaiselta”, Lindblad toteaa.
”Artikkelituotantoa ja asiakaskirjeitä meillä oli myös tehty ennenkin, mutta osoitelistojen hallinnointi tuotti haasteita. Nyt meillä on toimivampi konsepti, kun automaatio on mukana kokonaisuudessa.”
Toteutuksen lisäksi Lindblad on ollut erityisen tyytyväinen Fulmoren raportointiin.
”Toimenpiteisiin liittyy jatkuva seuranta. Olemme keskustelleet mainostoimistojen kanssa raporteista aikaisemminkin, mutta Fulmoren raportoinnissa taso on parempi ja se tapahtuu säännöllisesti kuukausittain”, Lindblad vertaa.
Ammattimaista työskentelyä ja konkreettisia tuloksia
TRBO-konseptia Lindblad kuvailee ennen kaikkea tehokkaaksi tavaksi hoitaa yrityksen markkinointi. Se on tuottanut tuloksia huomattavasti aiempia toimenpiteitä enemmän, mutta ei ole kuitenkaan vaatinut yrityksen omilta työntekijöiltä enempää vaivannäköä.
”Markkinoinnin tulokset ovat olleet merkittäviä. Kun ajatellaan myyntisuppiloa, varsin huomattava määrä potentiaalisia asiakkaita on tullut Fulmoren tuottamien liidien kautta ja niiden laatu on ollut hyvää. Meillä liidit on keskitetty muutamalle ihmiselle ja pyritty siihen, että niihin reagoidaan saman päivän aikana, joko soittamalla tai laittamalla sähköpostia. Yhteydenotot on käsiteltävä saman tien, jos niistä halutaan itselle saada jotakin.”
”Osa yhteydenottajista ehkä olisi ottanut yhteyttä perinteisilläkin menetelmillä, mutta nyt liidivirta on ollut merkittävästi suurempaa kuin aikaisemmin”, Lindblad lisää.
”Ajankäyttö markkinointiin meidän päässä ei ole merkittävästi lisääntynyt aiempaan verrattuna, mutta se on tehostunut hyvän rytmityksen ansiosta. Fulmoren kanssa kaikki tekeminen on tehokasta tekemistä. Aikataulut pitävät erinomaisesti, eikä meidän tarvitse kysellä kenenkään perään tai aikatauluttaa asioita uudestaan.”
”Asiat on tehty sovitusti, ja usein nopeamminkin kuin on sovittu – se ei kaikissa aikaisemmissa yhteistyökuvioissa ole ollut itsestäänselvyys. Fulmoren työskentely on kaiken kaikkiaan laadukasta ja ammattimaista. He ovat ottaneet hienosti koppeja erilaisista asioista, joita olemme heittäneet mietittäväksi, ja työnjako heillä toimii meiltä päin katsottuna erittäin hyvin.”
”Voin ehdottomasti suositella Fulmoren TRBO-palvelua muillekin. Se on tarkkaan mietitty konsepti, joka toimii ja selkeästi tuo lisämyyntiä.”
Tutustu TRBOon tarkemmin täältä » ja kysy lisää!