Toplift luottaa Fulmore TRBOn tuloksellisuuteen

Toplift luottaa Fulmore TRBOn tuloksellisuuteen

Kokemuksia Fulmoresta

Fulmoren avulla olemme saaneet uusia asiakkaita, varaosakauppamme on kasvattanut toimintaansa selvästi, uusien tuotteiden myynti on parantunut ja korjaamolle on välillisesti tullut lisää myyntiä.” 

 

Toplift Finland on raskaan kaluston päällirakenteisiin ja perävaunuihin erikoistunut pitkän linjan yritys, jonka historia ulottuu vielä paljon perustamisvuotta 1991 kauemmas. Nykyään asiakkaiden tarpeisiin vastataan lähes 30 työntekijän voimin suunnittelemalla kestäviä kalustoratkaisuja, tarjoamalla huoltopalveluita ja tekemällä luotettavasti sen, mitä luvataan.  

Fulmore sähköisen markkinoinnin kumppaniksi 

Toplift ja Fulmore tulivat toisilleen tutuiksi vuonna 2017 ELY-keskuksen markkinointikoulutuksessa, jonka Fulmore toteuttiKoulutuksen yhteydessä yritykselle tehtiin myös markkinointisuunnitelma, jota yritys lähti sitten toteuttamaan. 

”Aluksi teimme markkinointitoimia itsenäisesti suunnitelman pohjalta ja uudistimme samalla brändi-ilmettämme. Fulmore tuli mukaan uudistuksen loppuvaiheissa alkuvuodesta 2018”muistelee Topliftin toimitusjohtaja Janne Ikäheimonen. 

Yhteistyö käynnistyi Fulmoren TRBO-palveluna, jossa yhdistyvät markkinoinnin suunnitelmallinen johtaminen, toimenpiteiden tehokas toteuttaminen sekä markkinoinnin jatkuva kehittäminen tulosten seurannan kautta.   

”Fulmore on pääyhteistyökumppanimme markkinoinnissa. Käytämme noin 95 % markkinointibudjetistamme sähköisiin markkinointikanaviin ja Fulmore käytännössä pyörittää lähes kaiken”, Ikäheimonen tiivistää.  

”Nettisivustomme kehitys on ollut yhteistyössämme tärkeässä roolissa. Fulmore on tuottanut blogeja ja kehittänyt sivustomme sisältöä vastaamaan paremmin asiakkaidemme hakutapoja. Sivuston ulkoilmettä on myös paranneltu liidien saamisen parantamiseksi”, Ikäheimonen jatkaa 

Toisin sanottuna äsken mainituilla toimenpiteillä on siis parannettu sivuston hakukonenäkyvyyttä ja konversiota, jolloin on saatu lisää sekä liikennettä sivuille että haluttujen toimintojen, kuten yhteydenottojen tai tarjouspyyntöjen, toteutumisia sivustolla. Jo yksi toteutunut kauppa voi Topliftin liiketoiminnassa tarkoittaa satoja tuhansia euroja.  

Lisäksi Trbo-kokonaisuus on sisältänyt muun muassa uutiskirjeiden toteuttamista ja sosiaalisen median sisältöjen rakentamista ja julkaisua.  

 

2020_Toplift-referenssi-kuvitus_tt-01-03-1

Numerot ja tulokset saivat uskomaan markkinoinnin tehoon  

Fulmoren kanssa toimimisessa parhaaksi asiaksi Ikäheimonen nimeää tavoitteellisuuden. 

”Tulosten osalta meillä on koko ajan ollut tavoitteet, jotka ovat molemmille osapuolille selkeitä, ja siitä on ollut yhteistyössämme suuri hyöty. Päätöksiä tehdään numeroiden eikä mutu-tuntumien perusteella. Siksi oikeasti uskon, että markkinoinnissa on jotakin järkeä.”  

Markkinointitoimenpiteiden mitattavuuden ansiosta on myös helppo nähdä, mikä toimii ja mikä ei.  

”Kaikki Fulmoren tekemät toimenpiteet ovat mitattavia eikä tekeminen perustu siihen, että jokin vain näyttää kivalta. Fulmorelta tulee rohkeasti ehdotuksia siitä, mitä voitaisiin seuraavaksi tehdä. Ei tehdä älyttömän isoja hyppyjä kerralla, vaan mennään pienin askelin ja katsotaan, millaisia tuloksia saadaan.” 

Tulokset puolestaan ovat olleet Topliftille monella tavalla mieleisiä. 

”Vaikka markkinointibudjettimme on aikaisempaan verrattuna moninkertainen, se tuottaa meille paljon enemmän kuin siihen laitetaan kiinni. Olemme saaneet uusia asiakkaita, varaosakauppamme on näiden toimien takia kasvattanut toimintaansa selvästi, uusien tuotteiden myynti on parantunut ja korjaamolle on välillisesti tullut lisää myyntiä, Ikäheimonen luettelee. 

”Kaiken kaikkiaan yrityksemme näkyvyyttä on saatu nostettua huomattavasti. Olemme saaneet onnistuneesta markkinoinnista palautetta ja kiitosta myös yhteistyökumppaneiltamme, jotka osaltaan hyötyvät tilanteesta.”  

Topliftin näkökulmasta toimiminen Fulmoren kanssa on ollut vaivatonta ja osaaminen on ollut kohdallaan. 

”Yhteistyö on ollut hyvinkin helppoa eikä mitään suurempia ongelmia ole ollut. Haasteita markkinoinnille ja yhteistyölle asettaa vain se, että toimimme aika spesifillä alalla. Säännöllisen yhteistyön myötä alaa oppii kuitenkin tuntemaan ja markkinointia on entistä helpompi tehdä”, Ikäheimonen toteaa. 

2020_Toplift-referenssi-kuvitus_tt-01-02

Ensimmäisten yhteistyövuosien aikana saatuja tuloksia (2018 –> 2020)  

  • Liidimäärä yli kuusinkertaistunut (48 ––> 307) 
  • Suorien tarjouspyyntöjen määrä kasvanut 
  • Liikennemäärä kasvanut huomattavasti sivuilla ja liikenne on validia (suhteessa rajattuun kohderyhmään). 

---

Haluatko tietää lisää TRBOsta? Tutustu siihen tarkemmin täällä tai soita suoraan meille.