Ehjä asiakaskokemus monikanavaisessa ympäristössä

Ehjä asiakaskokemus monikanavaisessa ympäristössä

Maksuton webinaari teknologian, datan ja tekoälyn merkityksestä asiakaskokemukseen 3.10.2024 klo 8.15–9.00

Asiakaskokemuksen merkitys kasvaa B2B-ostamisen muuttuessa kuluttajamaisemmaksi. Ehjän asiakaskokemuksen ja todellisen arvon tuottaminen ostoprosessin aikana vaatii, että asiakkaalta ei kysellä samoja asioita useita kertoja, tieto seuraa ostajaa kanavasta toiseen ja myyjäorganisaation ymmärrys kasvaa kohtaamispisteiden määrän mukana. 

Tämä asettaa suuria vaatimuksia asiakasdatalle ja sen käytettävyydelle. Asiakas poukkoilee eri kanavien välillä, mutta olettaa yhtiön tietävän asiat, joita hän on viestinyt aiemmin. Asiakasdatan käytettävyys ei siis ole pelkästään yrityksen sisäinen asia, vaan liittyy myös organisaation käyttämien kumppaneiden toimintaan sekä siihen, millaista tiedon jalostamista tekoäly mahdollistaa nyt ja tulevaisuudessa. 

Webinaarin sisältö

Tässä webinaarissa käymme läpi, miten rakennat B2B-liiketoiminnassa ehjän näkymän asiakkuuksiin ja avaat sen tarpeen mukaan käytettäväksi ja rikastettavaksi eri toimijoille. Käytämme esimerkkinä HubSpot-ympäristöä, mutta sama rakenne voidaan toteuttaa myös muilla työkaluilla. 

Esittelemme teknologisen mallin, jonka kautta voit tarkastella oman organisaationne asiakkuusprosessin teknologisia valmiuksia ja nykyisiä työkaluvalintoja. Tavoitteena on tunnistaa, millaiset työkaluvalinnat tuottavat ehjää asiakasdataa ja arvoa nyt ja tulevaisuudessa.

Vastaamme ainakin seuraaviin kysymyksiin: 

  • Mitä asiakkuusprosessin teknologiavalinnoissa tulee vähintään ottaa huomioon?
  • Mitä asiakasdatan käytettävyys tarkoittaa myyntiprosessin eri vaiheissa ja miten se näkyy asiakkaalle?
  • Miten dataa tuottavat kohtaamispisteet ja niiden nykytila kartoitetaan?
  • Miten asiakasdataa kerätään, rikastetaan ja hallitaan niin, että tekoälyä voidaan hyödyntää sen analysointiin ja jalostamiseen?
  • Miten edetä, jos asiakasdata on nykyisellään pirstaleista? 

 

Ilmoittaudu mukaan!

Webinaari on maksuton. Esityksen jälkeen on mahdollisuus kysymyksiin. Vaikka et pääsisi mukaan linjoille, kannattaa ilmoittautua. Toimitamme tallenteen ilmoittautuneille esityksen jälkeen.