Asiakaskokemuksen merkitys kasvaa B2B-ostamisen muuttuessa kuluttajamaisemmaksi. Ehjän asiakaskokemuksen ja todellisen arvon tuottaminen ostoprosessin aikana vaatii, että asiakkaalta ei kysellä samoja asioita useita kertoja, tieto seuraa ostajaa kanavasta toiseen ja myyjäorganisaation ymmärrys kasvaa kohtaamispisteiden määrän mukana.
Tämä asettaa suuria vaatimuksia asiakasdatalle ja sen käytettävyydelle. Asiakas poukkoilee eri kanavien välillä, mutta olettaa yhtiön tietävän asiat, joita hän on viestinyt aiemmin. Asiakasdatan käytettävyys ei siis ole pelkästään yrityksen sisäinen asia, vaan liittyy myös organisaation käyttämien kumppaneiden toimintaan sekä siihen, millaista tiedon jalostamista tekoäly mahdollistaa nyt ja tulevaisuudessa.
Tällä videolla käymme läpi, miten rakennat B2B-liiketoiminnassa ehjän näkymän asiakkuuksiin ja avaat sen tarpeen mukaan käytettäväksi ja rikastettavaksi eri toimijoille. Käytämme esimerkkinä HubSpot-ympäristöä, mutta sama rakenne voidaan toteuttaa myös muilla työkaluilla.
Esittelemme teknologisen mallin, jonka kautta voit tarkastella oman organisaationne asiakkuusprosessin teknologisia valmiuksia ja nykyisiä työkaluvalintoja. Tavoitteena on tunnistaa, millaiset työkaluvalinnat tuottavat ehjää asiakasdataa ja arvoa nyt ja tulevaisuudessa.
Vastaamme ainakin seuraaviin kysymyksiin:
Webinaarin tallenne on saatavilla maksutta. Tilaa linkki sähköpostiisi täyttämällä alla oleva lomake.