Kännyköitä, genitaaleja ja mobiilisivuja

Markkinointi­blogi

Ymmärrätkö sinä puhelinesitteissä koreilevia hieroglyfejä kuten Ghz, mt ram, ppi, cd/m2? Kirjoituksen loppupuolella selviää, miten kyseiset merkkijonot saadaan vahvistamaan yrityksen tasetta.

Yrityksen taseen vahvistaminen esimerkiksi älypuhelinten avustuksella on meidän työtämme. Tämä työmme mobiiliulottuvuus pomppaa mieleen erityisesti hetkinä kun syvästi uppoutuneena sähköpostin tihrustukseen kahden tulitikkuaskin kokoiselta näytöltä hyvä asiakas huutaa tuttavallisesti "MOI" ja kas, aamun höyryävät kahvit löytyvät pelottavan läheltä nivusia. Kaiken lisäksi tämä ainaisessa uhkatilassa olevat genitaalien lähiympäristö on yksi viimeisistä paikoista, joista kahvikupposen toivoisi aamutohinoissa löytyvän.

Tässä vaiheessa toivottavasti eräs asiakkaistamme tunnisti itsenä ja hymyili ja koska hymyillen on mukavampi jatkaa lukemista, menemme nyt asiaan.

Niinkuin on monia hieroglyfeistä innostuneita historian tutkijoita, on myös näillä lankapuhelimen ja tietokoneen symbiooseilla oma käyttäjäkuntansa. Seuraavaksi haluan esitellä yhden älypuhelinten käyttäjäkuntaan aktiivisesti kuuluvan henkilön.

"Blogikirjoituksen kuvana on rakkaan Maijamme piirtämä kuva. Kuvassa itsessään ei ole mitään ihmeellistä isojen silmien lisäksi, sillä on Maija hienompiakin piirtänyt. Allekirjoittaneen leuka tipahti 57 senttiä alaspäin vasta siinä vaiheessa, kun Maija kertoi piirtäneensä kyseisen kuvan vajaassa tunnissa uuden iphonensa kosketusnäytölle sormella!"

Siinäpä se! Ei niillä hienon puhelimen hienoilla ominaisuuksilla mitään tee, jos puhelinta ei tykkää näprätä yhtä tuntia silloin tällöin tai jos pelkotila miehisyyden mittarin menetyksestä estää sähköpostien lueskelun aamukahvipöydässä. Ja jos sinua edellämainitut aktiviteetit eivät innosta, niin tule pyörähtämään toimistollemme. Katsotaan yhdessä, miten nykyaikainen älypuhelin täyttää päiväsi privaattihetket, jopa huoneessa jossa kuninkaatkin käyvät yksin...

Samalla voidaan vaihtaa myös muutama sananen siitä, kannattaisiko yrityksesi internetsivut tehdä myös älypuhelimille sopivaan muotoon ns. mobiilisivuiksi. Kun kaupungin kahviloissa katselee ympärilleen niin melkoisen monella potentiaalisella asiakkaalla näyttää jokin tekninen vempele olevan pipon lähettyvillä, yleensä korvalla tai silmien edessä...

Käytätkö itse puhelinta netissä surffailuun? Ovatko muut älypuhelinten käyttäjät sinun yrityksesi potentiaalisia asiakkaita?

- Vetrein ja ketterin terveisin, Teemu

PS. Kuvan piirtänyt mobiilimaija oli vuonna 2010 enemmän kuukausia ulkomailla kuin Suomessa, joten neiti on tosiaankin ymmärtänyt, kuinka erilaiset kannettavat vehkeet mahdollistavat matkustelun ja sitä kautta ihan uudenlaisen liikkuvan elämäntyylin ja jopa työnteon.

PPS. Myös tämä blogijuttu on julkaistu puhelimella, paikkaa en paljasta! :)