Taimerin konversiomäärä kuusinkertaiseksi Fulmoren avulla

Markkinointi­blogi

Referenssiteksti on kirjoitettu vuonna 2017.

Taimer aloitti markkinointiyhteistyön Fulmoren kanssa jo vuonna 2015. Pitkä matka on kuljettu ja tuloksia syntyy jatkuvasti kiihtyvällä tahdilla.

Taimer on suomalainen ohjelmistoyritys, joka kehittää ja myy yrityksenhallintatyökaluja ohjelmistopalveluna. Taimer on perustettu vuonna 2013 ja se on erikoistunut helpottamaan mikro- ja pienyrityksien hallintaa kaikilla osa-alueilla myynnistä laskutukseen. Kevyt pilvipalvelu toimii paikasta riippumatta, ja Taimerilla onkin käyttäjiä jo tuhansia.

Kaikki alkoi jo vuonna 2015

Ohjelmistoyritys Taimerin ja Fulmoren markkinointiyhteistyö alkoi syyskuussa 2015 luontevasti yritysten Jyväskylän toimistojen välillä. Taimerin olemassa olleet verkkosivut koodattiin uudelleen, ja yhdessä luotiin suunnitelma kuukausittain toistuvista markkinoinnin toimenpiteistä.

Sovittiin, että Fulmore toteuttaa kuukausittain:

  • Maksettua mainontaa
  • Hakukone- ja konversio-optimointia
  • Syntyneiden tulosten raportointia
  • Jatkuvasyklistä kehitystyötä.

Näin myös tapahtui, ja toimenpiteiden tuloksista pidettiin huolella kirjaa. Saadun tiedon analysointi paljasti jatkuvasti sopivia kehityskohteita, joiden perusteella määritettiin seuraavien kuukausien toimenpiteitä. Päätettiin toteuttaa mm. sähköpostimarkkinointia, jatkuvaa sisällöntuotantoa ja eri järjestelmien välillä kehittyvää integraatiota.

Motivaattorina kokeilujaksot ja yhteydenotot

Taimerin puolelta Fulmoren kanssa yhteistyöhön kannusti halu saada olemassa olevista markkinointikanavista enemmän irti. Taimer on ohjelmistopalveluyritys jolle etenkin verkkoyhteydenotot ja ohjelmiston kokeilujaksot ovat arvokkaita, joten yhtenä päätavoitteena oli saada molempia lisää.

Haastattelimme toimitusjohtaja Eero Saarista yhteistyöhön johtaneista vaikuttimista: “Halusimme uudistaa verkkosivut ja saada mitattavaa arvoa markkinointityöllemme. Meille on erityisen tärkeää, että asiakkaat löytävät tiensä palvelun äärelle.”

Konkreettisia tuloksia

Vuoden kestäneen työn tuloksiin ovat tyytyväisiä niin Taimer kuin Fulmoren kehityspäällikkö Marko Kokkonenkin: “Konkreettisten tulosten määrä on kasvanut kuusinkertaiseksi ja myyntiliidien määrä jopa viisinkertaiseksi. Jokainen markkinointiin käytetty euro tuo itsensä takaisin yli kolminkertaisesti.”

Lähitulevaisuudessa Fulmore auttaa lisäämään Taimerin markkinointiin myös markkinoinnin automaatiota sekä reaaliaikaisen markkinoinnin dashboardin. Myös kampanjointia tunnettuuden kasvattamiseksi on odotettavissa, sekä tietenkin optimointia markkinoinnin euromääräisen hyödyn kasvattamiseksi.

Saarinen suositteleekin lämpimästi Fulmorea kumppaniksi parempaa markkinointia etsiville yrityksille: “Suosittelen firmoille jotka kaipaavat erinomaista, sujuvaa yhteistyötä, sekä todistettavasti upeita tuloksia tehdylle työlle.”

Numerot puhuvat puolestaan

Fulmoren ja Taimerin yhteistyön erinomaiset tulokset pähkinänkuoressa:

  • Konversio on kasvanut 595%
  • Kokonaisliidinmäärä on kasvanut 505%
  • Yksittäisen liidin hinta on saatu tiputettua 50% lähtötasoon verrattuna
  • Odotettu ROI 350% liukuvana keskiarvona.