[Päättynyt] [Rekry] Asiakkuusjohtaja haussa

Markkinointi­blogi

Mukaan halutaan maantiepyöräilijä

Haemme asiakkuusjohtajaa, jonka työn ydintehtävänä on taittaa matkaa kohti visiotamme: "Suomen halutuin mitattavien markkinointitulosten tuottaja PK-sektorissa vuoteen 2020 mennessä".

Visiosta ja maantiepyöräilijöistä kerron oheisella videolla, jonka jälkeen jatkan muutamalla sanalla Jenkkien erikoisjoukkojen johtamisesta tekstissä. Lopulta listaan odotuksemme, vastuun ulkopuoliset asiat ja hakuohjeet.

[arve url="https://youtu.be/sx82N7fnVn8" title="Fulmore - Asiakkuusjohtaja - Rekrytointi" /]

”Ei ole olemassa huonoja tiimejä, on vain huonoja johtajia”

Luin kirjan amerikkalaisista erikoisjoukoista, heidän periksiantamattomasta harjoittelustaan ja johtamistyön merkityksestä. Kyvyttömyydestäni johtuen en ala referoimaan tarinan syviä pohjavirtauksia sen kattavammin, vaan totean erikoisjoukkojen kerryttäneen melko korkealuokkaista ymmärrystä johtamistyöstä ja sen parhaista käytänteistä. Johtamisella on toden totta merkitystä, kun katsotaan lopputuloksia. 

Voidaan vakuuttavasti argumentoida johtamisen olevan suurin yksittäinen vaikuttaja tiimin menestyksessä. Kirvelevällä tarkkuudella kirjoittaja kuvasi tilannetta, jossa eräässä mittavassa harjoitusrupeamassa heikoiten ja parhaiten suoriutuneiden tiimien välillä vaihdettiin johto. Johtajat vaihtoivat päikseen joukkuetta, mutta muut olosuhteet pysyivät muuttumattomina.

Voisi kuvitella, että aikaisemmin voittamisen makuun päässyt joukkue jatkaisi voittojen tiellä ja että tappioita kärsinyt porukka aloittaisi pitkän ja väsyttävän matkansa kohti parempia suorituksia. Kuitenkin muutos oli nopea ja dramaattinen - voittamaan tottunut nippu jatkoi kärkijoukoissa voittavan kulttuurin johdosta, mutta katkerista tappioistaan tunnettu joukkue koki nopean ja merkittävän nousun suoraan kärkisijoille, jossa se pysyikin päiviä kestävän harjoituksen loppuun saakka.

Kankeasti ja typistettynäkin esimerkki vahvistaa ajatusta: "ei ole olemassa huonoja tiimejä, on vain huonoja johtajia”. Karua, mutta tarpeeksi perusteellisesti totta.

Fulmorelle etsitään asiakkuuksista vastaavaa johtajaa - asiakkuusjohtajaa

Haemme nyt menestystarinaamme lisää ammattitaitoista ja tavoiteohjautuvaa tekemistä. Itse siirryn rakentamaan kasvua muilla liiketoimintamme osa-alueilla, joten tuletkin korvaamaan minut asiakkuusjohtajan positiossa ja vastaamaan kahdesta yksinkertaisesta, mutta vaativasta mittarista.

  1. Vastaat asiakkuuksiemme laskutuksesta - Teet työtä kehityspäälliköidemme ja koko tuotanto-organisaatiomme kanssa asiakaslaskutuksen kehittämiseksi ja kasvattamiseksi.
  2. Vastaat asiakastyytyväisyydestämme - Askellat varmoin ja vakain askelin yhdessä kehityspäälliköidemme kanssa kohti ylivoimaista asiakaskokemusta, jota mittaroimme kuukausittaisella tasolla ja 4-10 asteikolla.

Vastuullasi on siis ensisijaisesti vastata asiakkuuksiemme laskutuksesta ja halusta kasvattaa sitä. Uskomme, että tyytyväinen asiakas haluaa ostaa innokkaasti enemmän ja täten ennakoitavuudesta johtuen suuremmalla preemiolla.

Teet työtä nimetyistä asiakkaista ja tuotannollisista resursseista vastaavien kehityspäälliköidemme esimiehenä ja sparrikumppanina.

Koska paikka on innostava, noin 2 milj. euron portfolio meille merkittävä ja asiakkaamme meille vielä euromääräistä summaakin merkittävämpia, ovat vaatimuksemme sinulle hakijana kohtuullisen tiukat.

  1. Vaadimme kokemusta toimialalta
    - Olet ollut asiakasvastuussa markkinointiviestinnän toimistossa
    - Olet työskennellyt vähintään keskisuuren yrityksen markkinointijohdossa
  2. Edellytämme vankkaa markkinointiviestinnän osaamista
    - Pystyt osoittamaan markkinointitoimenpiteiden syy-seuraus -suhteita
    - Olet luonut digitaalisia markkinointikonsepteja omakätisesti
    - Omaat vankan kokemuksen markkinointiteknologioista ja niiden tehokkaasta hyödyntämisestä
  3. Odotamme energiaa
    - Osaat kertoa miksi tämä on tärkeää
  4. Toivomme osoitusta tuloksekkaasta johtamistyöstä
    - Pystyt esittämään konkreettisia näyttöjä tuloksekkaasta johtamisesta
    - Omaat nykyaikaisen johtamiskäsityksen ja tunnet sen vahvuudet ja heikkoudet

Toisinaan on hyvä kuvata myöskin osa-alueet, joista et ole suorassa vastuussa - huomioiden kuitenkin, että vaikutusmahdollisuudet näilläkin osa-alueilla ovat merkittävät.

Et siis vastaa:

  • Uusasiakashankinnasta
  • Taloushallinnasta
  • Markkinoinnista
  • Henkilöstöhallinnosta

Ota kuitenkin huomioon, että kyseessä on johtoryhmäpositio, ja bonukset näin ollen sidotaan yhtiön menestykseen. Loppuviimein vastaamme kaikki tilikauden päätöksessä budjetin mukaisesta tai sen ylittävästä vauhdista.

Työpöytäsi sijaitsee Jyväskylässä, ja jos olet muuttamassa alueelle muualta, autamme mielellämme asunnon etsinnässä ja muissa käytännön asioissa.

Mikäli koet olevasi etsimämme ammattilainen, ole hyvä ja lähetä toimitusjohtajallemme Kari Heinoselle hakemus palkkatoiveineen osoitteeseen kari.heinonen@fulmore.fi. Lisätietoja positiosta antaa myös allekirjoittanut puhelimitse tai sähköpostilla. 

Hakemukset tulee olla perillä maanantaina 26. kesäkuuta.

Asiakastulokset ratkaisevat

Aloitimme muutamalla sanalla maantiepyöräilystä ja erikoisjoukoista, nyt lopetamme vastuuseen ja velvollisuuteen.

Tehtävämme Fulmorella on vastata asiakkaidemme markkina-aseman vahvistumisesta markkinoinnin avainmittarien kautta. Vastaamme siis ensisijaisesti numeerisista tuloksista, joita asiakkaamme ulosmittaavat panostamillaan euroilla. Harteillamme on noin 2 milj. euron markkinoinnin suunnittelu- ja tuotantopanostuksista ja tähän päälle merkittävistä mediatilabudjeteista. Näille euroille on saatava tuottoa yli markkinakeskiarvon. Tästä on kyse. Olemme vastuussa asiakkaiden panostuksista ja velvollisuutemme on tuottaa panokselle tehtävissä oleva tuotto.