Neljä syytä, miksi voittajat panostavat kehittyvien myyntiliidien tuotantoon?

Neljä syytä, miksi voittajat panostavat kehittyvien myyntiliidien tuotantoon?

Markkinointi­blogi

Soitat uudelle, potentiaaliselle asiakkaallesi ensimmäistä kertaa ja hän kiittelee sinua heti puhelun alussa, että otit häneen yhteyttä. Asiakas pyytää sinua tapaamiselle kanssaan mahdollisimman pian. Tapaamisella hän on jo muodostanut itselleen kuvan siitä, mitä haluaa sinulta ostaa. Tilanne on sinulle tuttu ja olet nohevana kaupparatsuna ottanut sopimuspaperit mukaasi. Klousaat kaupan kotiin heti ensitapaamisella. Ovatko tällaiset asiakastapaamiset sinulle jo arkipäivää?

Voittavien markkinointitiimien tekemisessä on muutamia olennaisia eroavaisuuksia suhteessa keskimääräisiin ja heikkoihin suoriutujiin. Yksi niistä on jatkuva kyky tuottaa ja jalostaa laadukkaita myyntiliidejä. Laajemmalla tietoarsenaalilla on helpompi myydä ja luonnollisesti myös asiakkaan on helpompi ostaa. Juuri tästä on kyse laadukkaiden ja kehittyvien myyntiliidien tuotannossa.

Tässä neljä (4) syytä, miksi voittajat keskittyvät kehittyvien myyntiliidien tuotantoon:

1. Koska järeimmätkin aseet kannattaa osoittaa kohteeseen

Tehokkaaseen myyntiliidien tuotantoon ja kehittämiseen liittyy erottamattomana osana teknologia. Nykyaikaisen teknologian avulla laadukasta ja monimuotoista sisältöä jaellaan uusille, potentiaalisille asiakkaille sekä vanhoille kehitettäville asiakkuuksille niin, että asiakkaan käyttäytymisestä ja mieltymyksistä saadaan korvaamatonta esitietoa kaupantekoon.

Voittavat markkinointitiimit kohdistava kalleimmat ja järeimmät markkinointiresurssinsa, eli henkilökohtaisen myyntityön, potentiaalisimmiksi todettuihin asiakaskandidaatteihin. Ajatus on itsessään päivän selvä. Panostamalla jatkuvasti ja systemaattisesti myyntiliidien tehokkaaseen kypsyttelyyn, viettää myyntihenkilöstö enemmän aikaa potentiaalisimpien ostajien parissa. Yhdelläkään yrityksellä ei ole varaa juoksuttaa myyjiään loputtomiin renkaanpotkijoiden perässä.

2. Kun olet silmillä, olet mielessä

Paras viidennes yrityksistä on useammin, osuvammin ja oikea-aikaisemmin asiakkaidensa arjessa. Panostamalla jatkuvasti kehittyvien myyntiliidien tuotantoon tehokkaan sisällöntuotannon, laadukkaan teknologian ja kehittyneen analytiikan turvin, parhaat tekijät ovat merkittävästi kilpakumppaneitaan vahvemmassa kilpailuasetelmassa.

Kun siis mainokset, myyjä ja sisällöt ovat olleet asiakkaan silmillä yhteensä esimerkiksi 30 kertaa ennen kaupanpäätöstä, on kilpailuasetelma parempi kuin kilpailijalla, jonka kontaktipisteet jäivät neljään (4). Laadukas, usein toistuva ja oikea-aikainen kontaktointi rakentaa luotettavaa kuvaa markkinajohtajuudesta.

3. Koska laatuun antaa vipuvartta

Laadukkaasti tuotetut myyntiliidit takaavat, että myyntitiimilläsi on täysin epäreilu kilpailuasetelma myyntitilanteessa. Kilpailijaa tasokkaampi lähtötietotilanne parantaa kaupan todennäköisyyksiä roimasti. Usein toistuvat kohtaamispisteet kerryttävät ja rikastavat asiakasdataasi jatkuvasti. Nykyaikainen markkinointiteknologia kokoaa tätä dataa järjestelmällisesti hyötykäyttöösi. Tämä tietopankki nostaa kilpailuetusi uusiin sfääreihin.

Kun asiakkaan tiedetään vierailleen vaikkapa "useimmiten kysytyt kysymykset”-osiossa ja keskittyneen siellä esimerkiksi takuuasioihin on myyjän helppoa ja mahdollista keskittyä taklaamaan kyseistä ostoestettä.

4. Koska myyntitilannetta johtaa se, joka kysyy oikeita kysymyksiä

Kehittyvien myyntiliidien tuotantoon kuuluu erottamattomana osana asiakkaissa resonoivan sisällön tuotanto. Jaettu sisältö ohjaa keskustelua ja muovaa syntyviä kysymyksiä. Niinpä se joka hallitsee kulutettavaa sisältöä, johtaa kysymysten asettelua. Se joka löytää oikeat kysymykset, johtaa myyntitilannetta ja vie kaupan kotiin.

Laadukas ja oikea-aikainen markkinointisisältö ruokkii asiakkaan ajattelua ja avaa uusia näkökulmia ostettavaan tuotteeseen. Tasokkaasti rakennettu sisältö auttaa asiakasta myös ymmärtämään tärkeimmät erottautumistekijäsi. Parhaassa tapauksessa asiakas myy tuotteesi itse itselleen.

Jokainen yritys hyötyy laadukkaista ja kehittyvistä myyntiliideistä. Itseasiassa yrityksellä ei ole tulevaisuutta ilman näitä. Kun olet päättänyt vahvistaa markkina-asemaasi ja haluat hankkia epäreilua kilpailuetua laadukkaiden ja kehittyvien myyntiliidien avulla, tarjoamme sinulle ainutlaatuisen ratkaisun.

Haluatko tietää lisää? Soita meille – täältä löydät yhteystietomme.