Moderni markkinoinnin infrastruktuuri pitää lahkeet kuivana

Moderni markkinoinnin infrastruktuuri pitää lahkeet kuivana

Markkinointi­blogi

Oletko koskaan päässyt todistamaan tukkoa viemärissä? Usko, kun kerron, että kunnollinen tukko synnyttää tulvivan viemärin. Se taas aiheuttaa sotkun, itkun ja hammasten kiristyksen - varsinkin tapauksessa, jossa vesi valuu naapurin kaksion seinustoilla.

Kuvittele viemäriverkostoa

Putki kulkee piilossa, silmältä näkymättömissä seinien, lattioiden ja maan sisässä. Äärimmäisen vähän näkyviä osia tai kiusallisia, haisevia vuotoja.

Putkistoa virtaa yksin kaupunkialueella satoja kilometrejä, pieni jatkuvasti suurempaan rööriin liittyen ja tehtäväänsä tasaisesti täyttäen. On yhteisesti sovittuja standardeja, joita noudatetaan ja joiden puitteissa kehitystyötä tehdään. On osuuksia, jotka on syytä saneerata ja osuuksia, jotka selviävät pelkällä tviikkauksella.

Viemäriverkosto palvelee loppuasiakasta yksinkertaisen tarpeen täyttämisessä: kuonan on kulkeuduttava pois silmistä ja nenän kantamattomiin nopeasti, tehokkaasti, siististi ja vaivattomasti. Ytimessä on tehokas virtaus.

Laadukas markkinointi-infra mahdollistaa tismalleen saman kuin sukulaisensa viemäri-infra: tehokkaan, hajuttoman, siistin ja vaivattoman virtauksen. Toinen kuljettaa kuonaa ja toinen informaatiota. Joku vääräleuka ei ehkä näe edes eroa.

Markkinointi-infra mahdollistaa elintärkeitä toimintoja

  1. Pohjan tehokkaalle liidituotannolle
  2. Laadukkaan hoivausprosessin
  3. Ostoikkunan tunnistamisen
  4. Ensiluokkaisen palvelukokemuksen
  5. Ylivertaisen lisämyynnin
  6. Järjestelmällisen suosittelijoiden keräämisen ja kannustamisen

Viestien on virrattava soljuvasti kohti asiakasta prosessin eri vaiheissa ja toisaalta rikastuvan markkinointidatan kohti myyntiorganisaatiota. Jatkuvasti, tukoksetta, tehokkaasti ja soljuvasti.

Kuten sanottu, kaiken ytimessä luuraa virtaus. Virtauksen puute aiheuttaa tukon, tukko tulvintaa ja tulvinta porun.

Tukoksen sattuessa syy saattaa olla

  • heikossa markkinointisisällössä
  • vanhentuneissa teknologioissa
  • laaduttomassa operoinnissa tai
  • ammattitaidottomassa suunnittelussa

Lopputulos on vääjäämätön

Yhtä kaikki, lopputulos on vääjäämättä sama: palaute lemuaa tyytymättömyydeltä, maksut viipyvät ja tavara ei liiku. Jos infra pettää, kaupankäynti tyrehtyy. Silloin markkinointiputkesi tulvii ja seinät kastuvat.

Paraskin infra vaatii kehittämistä, uudistamista ja lopulta luopumista. Kalliiksi käy, jos asiaan herää liian myöhään. Laadukas infra on elämänlaatukysymys niin yhteisölle kuin markkinoijallekin.

Parhaimmillaankin räjähtänyt infra aiheuttaa vain alakerran kaksion tapetteihin kosteusrypytyksen. Pahimmillaan uppoudumme kaikki... tiedätte kyllä mihin.

Haluatko tietää lisää? Soita meille – täältä löydät yhteystietomme.