Kolme keinoa myyntibudjetin voittamiseksi

Kolme keinoa myyntibudjetin voittamiseksi

Markkinointi­blogi

Tavoitteletko tulevalla tilikaudelle kasvua? Millä keinoilla aiot saada kasvua aikaan? Kuinka todennäköisenä pidät tavoitteen saavuttamista? Esittelemme tässä kirjoituksessa kolme tapaa myyntitavoitteiden saavuttamiseksi.

A) Laadukkaampaa myyntityötä, osuvampaan kohderyhmään

Perinteisesti myyntityön pyhäksi kolminaisuudeksi mielletään määrä, suunta ja laatu. On totta kai selvää, että toimenpiteiden laatu määrittelee lopputulosta merkittävästi. Siksi suosittelen myyntitiimin jatkuvaa kouluttamista jokaisen yhtiön agendalle. Totuus kuitenkin on, että osaamisen kehittämisellä saadaan kokeneen myyntitiimin tuloksissa aikaan kohtalaisen maltillisia muutoksia. Suurin vaikutus on yleensä nähtävissä työn mielekkyyden sekä työnantajamielikuvan positiivisessa kehittymisessä.

Myös asiakasvalinta vaikuttaa myynnin tuloksiin. Itse asiassa se toimii pohjana koko myyntityölle. Onhan meidän tunnettava asiakkaamme tarpeet ennen kuin voimme tarjota juuri hänen ongelmiinsa parhaiten soveltuvaa ratkaisua. Myynnin suunnan tarkentamisenkin raja tulee kuitenkin vastaan ennemmin tai myöhemmin eikä juurisyy myyntitulosten junnaamiseen paikallaan ole useinkaan kumpikaan edellä mainituista.

B) Aktiivisemmat myyjät ja enemmän suoritteita

Myynti on määrälaji. Sekä tutkimukset että vankka kokemuksemme osoittaa, että 90 %:ssa tapauksissa, joissa myyntitavoitteet jäävät tuuleksi taivaanrantaan, ydinongelma löytyy suoritteiden määrästä. Myynnin systematiikka ei ole riittävällä tasolla. Ongelmahan on helppo korjata. Mutta ehkä vain suunnitelmatasolla.

Olen tutustunut lukemattomaan määrään myyntitiimejä ja tosiasia on, että ylisuorittaminen - tietyn vakiintuneen tason ylittäminen - onnistuu kerrallaan vain muutamien viikkojen ajan. Mikäli myyjät ovat tehneet työtään vuosien ajan, on tekemisen tahti yleensä vakiintunut tietylle tasolle ja suoritteiden määrän pysyvä lisääminen on erittäin haastavaa. Jotta kestävämpää muutosta saadaan aikaiseksi, on myös olosuhteissa tapahduttava selkeitä ja näkyviä muutoksia.

C) Enemmän laadukkaita kontaktipisteitä teknologian avulla

Markkinoinnin automaatio on nykypäivän Graalin malja. Tehtäväsi on valjastaa teknologian seulomaan potentiaalisten asiakkaidesi joukosta kaikkein kuumimmat ostajakandidaatit ja suorittamaan helposti unholaan jääviä rutiineja. Näin sinulle tarjoutuu mahdollisuus lisätä systemaattisesti laadukkaiden kontaktipisteiden määrää yrityksesi ja asiakkaasi välille. Tämä ei vaadi myyjiesi vieterin venyttämistä, vaan tarjoaa pikemminkin mahdollisuuden päinvastaiseen kehitykseen.

Markkinoinnin automaatio tuo kaikkein suurimman muutoksen nimenomaan myyjiesi arkeen. He eivät kahlaa enää läpi kylmiä ja arjen ärsyynnyttämiä prospekteja, vaan palvelevat potentiaalisia ostajia juuri silloin, kun he kaipaavat eniten apua tehdäkseen parempia ostopäätöksiä. Lopputuloksen voit arvata.

Usko tai älä, asiakkaat tekevät jatkuvasti valtavia määriä ostoponnisteluja löytääkseen ongelmiinsa ratkaisuja. Kuitenkin vain murto-osa sivustollasi vierailevista asiakkaista vaivautuu täyttämään nettisaitillasi kauniisti keikkuvan yhteydenottolomakkeen. Sinun on pystyttävä tunnistamaan sivustollasi vierailevien kävijöiden joukosta kaikkein potentiaalisimmat ostajaehdokkaat ja kyettävä tekemään aktiivisia, personoituja täsmätoimenpiteitä heidän suuntaansa. Markkinoinnin automaatio tarjoaa ratkaisun juuri tähän haasteeseen.

Markkinoinnin automaatiokoneiston avulla lisäät määrää, varmistat laadun ja voit suunnata viestisi täsmälleen oikeaan kohderyhmään ja oikeille päätöksentekijöille. Lisäksi nykyaikainen markkinointi- ja myyntikone tarjoaa myynnin pyhään kolminaisuuteen vankan neljännen pyörän - OIKEAN AJOITUKSEN.

LATAA OPAS MARKKINOINNIN AUTOMAATIOSTA »

Mikäli olet valmis astumaan ulos mukavuusalueeltasi ja lopettamaan itsellesi huijaamisen sillä, että saisit tulevaisuudessa samoja asioita tekemällä erilaisen lopputuloksen aikaiseksi, niin autamme mielellämme laittamaan myyntikoneistosi huippukuntoon. Näin taklaat varmuudella tulevan tilikauden kovimmatkin myyntitavoitteet.

Viisi askelta ketterään ja tehokkaaseen starttiin

Ostajaprofilointi

Onnistuneen toteutuksen taustalla on aina laadukas suunnittelutyö. Autamme sinua profiloimaan liiketoimintasi näkökulmasta kiinnostavimmat asiakkaat sekä suunnittelemaan sisällöt ja toimenpiteet juuri tälle kohderyhmälle parhaiten soveltuviksi.

Houkuttelevat sisällöt

Sisällöntuotannon ammattilaistemme avustuksella toteutamme sisältökokonaisuuden, jonka myötä markkinointisi osumatarkkuus on huippuluokkaa. Sisältö ratkaisee - aina.

Automaatiotyökalun käyttöönotto

Käytämme työssämme maailman parhaita teknologioita, joiden käyttöönotto on ketterää ja edullista. Uusi automaatiotyökalu korvaa olemassa olevan sähköpostiohjelmistosi, tulokset nousevat täysin uudelle tasolle ja kustannukset todennäköisesti pienenevät merkittävästi.

Tehokas täsmäviestintä

Kaupallisesti tehokkain viestintä on personoitua, oikea-aikaista ja tuottaa vastaanottajalleen merkittävää hyötyä. Autamme sinua viestimään asiakkaillesi juuri siitä, mistä he kaipaavat lisätietoa tehdäkseen nopeampia ostopäätöksiä.

Kohdennettu mainonta

Kun oma koneistosi on kunnossa, on aika tavoittaa lisää potentiaalisia ostajia. Nykyaikainen, tarkkaan kohdennettu mainonta mahdollistaa tulosten seurannan reaaliaikaisesti eikä mainonnan budjettisi valu harakoille.

Hinta-arvio

8 000 - 10 000 €

Hinta pitää sisällään suunnittelun, markkinoinnin automaatiotyökalujen käyttöönoton, tarvittavien laskeutumissivu-, sähköposti- ja mainosviestien rakentamisen sekä viestinnän ja kehittämisen 3-4 kuukauden ajan. Hintaan vaikuttaa tuotettavien sisältöjen ja mainonnan määrä.

Projektin tulokset ylittävät odotuksesi.

Näin olemme onnistuneet

  • Joro-Huviloiden markkinointiin satsaukset ovat tuottaneet merkittävää tulosta - Katso tästä
  • Katso tästä, kuinka moninkertaistimme ikkuna- ja ovivalmistaja Pihlan tarjouspyyntöjen määrän
  • Tutustu myös, miten 6-kertaistimme ohjelmistotalo Taimerin konversiot
  • Huonekaluketju Stemma luottaa vankkaan osaamiseemme - Vilkaise tästä