Neljä (4) + kymmenen (10) tutkimustulosta sisällön ja teknologian epäpyhästä liitosta

Markkinointi­blogi

Jokainen nykyaikaista markkinointia edes piippuhyllyltä seurannut tunnistaa kaksi äärettömän kovassa nosteessa olevaa trendiä. Rakkaalla lapsella on monta nimeä, mutta me puhumme sisällöstä ja automaatioteknologiasta.

Sisältö

Sisältömarkkioinnin keskiössä on asiakkaille ostoprosessin eri vaiheisiin tuotettava sisältö. Sisällön tuotannossa on useita erilaisia hyötymismahdollisuuksia. Toiset petraavat hakukonenäkyvyyttään, toiset opettavat asiakkaitaan ostamaan ja kolmannet kasvattavat asiantuntijarooliaan.

Seuraavassa neljä tutkimustulosta sisältömarkkinoinnin vaikutuksista.

  • Sisältömarkkinointi tuottaa karkeasti kolme kertaa enemmän liidejä perinteiseen outbound-markkinointiin verrattuna. Se kuitenkin maksaa tutkimusten mukaan jopa 62% vähemmän. - Lähde
  • Elokuussa 2015 tehdyn mittauksen mukaan n. 200 miljoonaa henkilöä maailmanlaajuisesti käyttää mainostenesto-ohjelmia, mikä ei kuitenkaan vaikuta sisältömarkkinointiin. - Lähde
  • Sähköposti on edelleen kattavin sisällön jakeluväline; jokaista käytettyä yhtä dollaria kohden ROI on keskimäärin 38 dollaria. - Lähde
  • Sisältömarkkinointi tuottaa konversioasteita, jotka ovat miltei kuusi kertaa korkeampia, kuin saman toimialan kilpailijoilla. - Lähde

Automaatioteknologia

Automaatioteknologian ytimessä luuraa työläiden ja muistamista vaativien markkinointitoimenpiteiden automatisointi. Yksinketaisimmillaankin jokainen myyjä tietää, että ennen asiakaskäyntiä lähetetty ”Tapaamisagenda ja -tavoitteet”-viesti parantaa tapaamisen laatua. Kuitenkin vain aniharva tulee kyseisen viestin lähettäneeksi. Syynä on työläys ja ihmismuisti. 

Seuraavassa kymmenen (10) tutkimustulosta markkinoinnin automaatioteknologiasta.

  • Markkinointiautomaation hyödyntäjät ovat saavuttaneet keskiarvolla 34% kasvun myyntituloissa - Lähde
  • Yhdysvalloissa tehtyjen tutkimusten mukaan n. 49% yrityksistä hyödyntää markkinointiautomaatiota. Suomessa luku on edelleen huomattavasti pienempi. - Lähde
  • Noin kolmella neljäsosalla yrityksistä, jotka siirtyvät käyttämään markkinointiautomaatiota, käyttöönotossa kestä alle 6kk. Noin 75% markkinointiautomaatiota käyttävistä yrityksistä näkee vaikutuksen ROI:ssa 12 kuukaudessa. - Lähde
  • Markkinointiautomaatio kasvattaa konversioastetta keskimäärin 53%. - Lähde
  • Markkinoinnin automatisointi saa aikaan keskimäärin 14.5% kasvun myynnin tuottavuudessa ja 12.2.% laskun markkinoinnin yleiskustannuksissa. – Lähde
  • Triggeröidyt sähköpostit (sähköpostit, jotka lähetetään automaattisesti vastineena verkkosivun selaajan käytökseen) aukaistaan keskimäärin 70.5% todennäköisemmin kuin tavalliset uutiskirjeet. Niissä olevat linkit myös avataan 152% todennäköisemmin. - Lähde
  • Yritykset, jotka käyttävät markkinointiautomaatiota potentiaalisten asiakassuhteiden hoitamiseen kokevat parhaimmillaan yli nelinkertaisen kasvun liidien määrässä. – Lähde
  • B2B-markkinoijat, jotka hyödyntävät markkinoinnin automaatiojärjestelmiä kasvattavat myyntiportfolionsa tuottoa keskimäärin 10%. – Lähde
  • 63% yrityksistä, jotka kasvavat kilpailijoitaan nopeammin, käyttää markkinointiautomaatiota. – Lähde