Brändin voima B2B-ostamisessa
Miksi tunnettuus ja erottuvuus ratkaisevat myös yritysten välisessä kaupankäynnissä? Kun B2B-markkinassa puhutaan brändistä, kenttä jakautuu todella rajusti. Toisessa ääripäässä ovat ne, joille...
Miksi tunnettuus ja erottuvuus ratkaisevat myös yritysten välisessä kaupankäynnissä? Kun B2B-markkinassa puhutaan brändistä, kenttä jakautuu todella rajusti. Toisessa ääripäässä ovat ne, joille...
Näin optimoit jokaisen vaiheen B2B-asiakashankinnassa B2B-liiketoiminnassa menestys perustuu kokonaisvaltaiseen asiakkuusprosessin hallintaan. Yksittäiset toimenpiteet tai kampanjat eivät riitä –...
Rakenna kilpailuetua auttamalla asiakasta tekemään paras päätös Nykyaikaisessa liiketoimintaympäristössä menestykseen ei riitä enää pelkkä tuotteiden tai palveluiden myynti. Kriittiseksi...
Sitä saa, mitä mittaa. Kuitenkin asiakashankinnan ja asiakkuuksien arvon kehittämisen kontekstissa ”tarvitaan enemmän asiakkaita” on huono mittari kertomaan toimenpiteiden tehosta. Tarvitaan...
Tehokkaan asiakashankinnan rakentaminen on harvoin valinta ”vain sisäistä tekemistä” tai ”ulkoistetaan kaikki” -vaihtoehtojen välillä. Tavallisesti tehokkain toimintamalli löytyy välimaastosta – kun...
Käyn työni puolesta paljon keskusteluita siitä, miten markkinointiin – tai laajemmin asiakashankintaan – saataisiin lisää tehoja. Tavallisesti tarkastelu alkaa ”mitkä kanavat” tai ”mikä työkalu”...
Liiketoiminta tapahtuu ja sen tavoitteet saavutetaan asiakkuuksissa. Jos tavoite on horisontissa häämöttävä kaupunki ja liiketoiminta moottoritie, asiakas ajaa sinut perille.
Kaikki liiketoiminnan merkittävät tavoitteet saavutetaan asiakkuuksien kautta. Kasvu, kannattavuus, vakaus ja omistaja-arvon kehittäminen kytkeytyvät voimakkaasti asiakkuuksiin. Jos yritys ei tuota...
Ideaaliasiakkaan (ICP, ideal customer profile) määrittely luo monella tapaa pohjan toimivalle asiakkuusprosessille. Asiakkuusprosessin, arvontuotannon ja koko liiketoiminnan suunnittelu on helpompaa,...
Asiakkuusprosessien ja sen osakokonaisuuksien (markkinointi, myynti, asiakaspalvelu, asiakkuudenhoito) kehittäminen nykyisessä liiketoimintaympäristössä on hektistä. Tasalta ja puolelta ilmestyy...
Asiakkuusprosessi on – tehokkaasti ja tavoitteellisesti toimiessaan – yksi väkevimpiä strategian ohjaajia arjessa. Tarkastelemme syksyn webinaareissamme asiakkuusprosessin rakentamista ja johtamista...
Riittävä liidintuotantokyky on kriittisen tärkeää yritykselle kuin yritykselle, kun tehdään asiantuntija- tai ratkaisumyyntiä. Joskus liidintuotanto kuitenkin takkuaa. Mikä avuksi, kun mittarit eivät...
Mittaamisen tärkeyttä olen sivunnut monessakin tekstissä, joten en mene siihän kovin syvälle. Sanon alkuun vain, että jos et vielä mittaa, aloita tänään. Käyn tässä tekstissä paremminkin läpi sitä,...
Liidintuotannon johtaminen muuttuvassa ympäristössä on toisinaan kinkkistä. Pitäisi pystyä tasapainoilemaan riittävän määrän ja laadun välillä sekä varmistaa, että nämä kohtaavat toisensa oikeaan...
Paperilla kuka tahansa osaa kertoa, että asiakastuntemus on kriittisen tärkeää, ja että myynti on helpompaa, kun tietää mistä narusta vetää.
Kevät on pitkällä, kun koivu kukkii, golfkausi on avattu ja maantiepyörä kaivettu varastosta. Kevät on myös pitkällä, kun ensimmäisen kerran tulee vastaan "pitäisiköhän tätä miettiä vasta lomien...
Suomi on taas menossa kiinni. Vetäytyminen palataan loman jälkeen -moodiin on alkanut. Edelleen jaksan hämmästellä sitä, että tärkeitä asioita lykätään lomien taakse ja samaan aikaan niille...
Myynnin ja markkinoinnin tulisi olla itsestään selvästi samalla puolella. Kumpikin ovat yhteispelin toimiessa loistavia yrityksen kasvun moottoreita. Pahimmillaan tilanne on kuitenkin kaikkea muuta....
Pidin viime viikon torstaina webinaarin asiakastuntemuksen merkityksestä. Webinaarin jälkeen kävin parikin hyvää keskustelua asiakkaidemme kanssa siitä, miten pitäisi toimia, kun ostajan ja...
Kun auto on rikki, se viedään korjaamolle. Taas riittää turvallisia kilometrejä seuraavaan kertaan saakka. Kun markkinointi menee rikki, yskimistä saatetaan kuunnella viikkoja (tai pidempään) ilman,...