Kokemuksia Fulmoresta

Fulmore TRBO Gebwell Oy:n kumppanina kasvussa

Kirjoittanut fulmore | May 8, 2019 5:03:07 PM

”Kuukausittainen numeroihin perustuva iterointi varmistaa sen, ettei markkinoinnissa jäädä paikoilleen junnaamaan, vaan asiat kehittyvät.”

 

Gebwell Oy on vuonna 2005 perustettu leppävirtalainen, ympäristöystävällisiin lämmitys- ja jäähdytysratkaisuihin erikoistunut yritys. Gebwell valmistaa ja myy kaukolämpöön liittymiseen sekä maalämmön hyödyntämiseen suunniteltuja laitteita. Asiakkaita ovat LVI- ja rakennusalan ammattilaiset, joille Gebwell tarjoaa valmiit ratkaisut kuluttajien ja muiden asiakkaiden palvelemiseen.

Kaikki tuotteet suunnitellaan ja valmistetaan Leppävirralla nykyaikaisissa 20 000 neliön tuotantotiloissa. Maalämpöpumput, varaajat ja kaukolämmönjakokeskukset valmistuvat ammattitaitoisen henkilöstön tekeminä joustavasti ja laadukkaasti. Yritys työllistää yhteensä noin 150 henkilöä.

Markkinoinnin kumppanuus on vahvistunut vuosi vuodelta

Gebwellin ja Fulmoren yhteistyö alkoi jo vuonna 2012. Aluksi laitettiin perusmateriaalit kuntoon tekemällä esitteitä tuotteista ja palveluista, ja pikkuhiljaa mukaan tuli myös digimarkkinointi.

”Tarpeemme oli alusta asti löytää markkinoinnin kumppani, joka pystyy tarjoamaan riittävän monipuolisesti palveluita ja jonka kanssa pystymme rakentamaan pitkäjänteistä kumppanuutta”, sanoo Gebwellin toimitusjohtaja Tuure Stenberg.

Vuonna 2014 käynnistettiin aiempaa määrätietoisempi yhteistyö, joka aloitettiin perusteellisella nettisivujen uudistamisella. Lisäksi muun muassa jatkettiin erilaisten markkinointimateriaalien tekoa ja päivittämistä, tuotettiin sisältöä nettisivuille ja toteutettiin sähköpostimarkkinointia eri kohderyhmille.

TRBO vie markkinointia eteenpäin ja sujuvoittaa arkea

Kun Fulmorella siirryttiin tarjoamaan jatkuvan markkinoinnin TRBO-kokonaispalvelua, Gebwell oli luontevasti ensimmäisten TRBO-asiakkaiden joukossa. Uusi palvelukonsepti toi vielä selkeämmät suuntaviivat markkinoinnin määrätietoiseen kehittämistyöhön, ja myynnin sekä markkinoinnin jatkuvasta mittaamisesta tuli entistä järjestelmällisempää.

Kehittämisaspekti ja suunnitelmallisuus ovat TRBOssa koko ajan mukana, ja sitä Gebwellillä pidetään suuressa arvossa. 

”Kuukausittainen numeroihin perustuva iterointi varmistaa sen, ettei markkinoinnissa jäädä paikoilleen junnaamaan vaan asiat kehittyvät. Myös se, että katsotaan vuodeksi budjettiraami tekemiselle, on ollut helpottavaa”, sanoo Gebwellin myyntijohtaja Petrus Monni.

Kuukausipalaveri on ollut tosi hyvä. On tosi tärkeää, että kerran kuussa tulee katsottua tulokset, niin kokonaisuus pysyy hallinnassa. Sen lisäksi yhteenveto on hyvä. Sen avulla voin helpommin päättää, mitä teen itse ja mitä markkinointitoimisto tekee. Fulmorelta saatujen proaktiivisten ideoiden määrä on myös ollut sopiva”, jatkaa Gebwellin markkinointipäällikkö Saima Havukainen.

Monnin ja Havukaisen näkökulmasta TRBO on pitänyt markkinoinnin kokonaisuuden selkeänä ja helpottanut heidän arkeaan.

”Yhteistyö on ollut sujuvaa, kun markkinoinnin sisältö sekä graafinen ja tekninen puoli onnistuvat kaikki yhdeltä luukulta. Se toimii ja auttaa kiireisessä arjessa. Sovitut asiat on Fulmorella tehty hyvin ja huolellisesti, ja me puolestamme olemme hoitaneet meille annetun ruudun”, kuvailee Monni.

”On tärkeä asia, että Fulmorella meillä on oma yhteyshenkilö, joka tuntee meidät ja ajatuksemme. Se tekee asioinnista helppoa ja sujuvaa”, lisää Havukainen.

Luvut kertovat, että asioita on tehty oikein

Vuosien 2014–2019 tiiviin yhteistyön aikana koko kansainvälisesti toimivan Gebwell-konsernin liikevaihto on kasvanut hallitusti noin 65 %, vajaasta 20 miljoonasta eurosta 33 miljoonaan euroon. Muutos on huomattava ja kertoo siitä, että monia asioita on tehty oikein. Gebwellin erinomaisen myynnin lisäksi systemaattisilla markkinointitoimenpiteillä on varmasti ollut vaikutusta asiaan.

Gebwellin toimitusjohtaja Tuure Stenberg haluaa pitää luvut nousujohteisina jatkossakin, ja korostaa lukujen tärkeyttä myös markkinoinnissa – samoin kuin Fulmorekin.

”Yhteistyöltä Fulmoren kanssa haluan numeroilla mitattavaa tuloksellisuutta ja kasvua. Tähän asti se on toiminut ja sen pitää toimia tästä eteenpäinkin. Silloin maksan laskut mielelläni. Numeroihin perustuvat säännölliset syklit ohjauksessa ovat hyvä asia Fulmorella, niitä toivon jatkossakin.”

”Gebwell haluaa olla alallaan paras, joten kumppaneidenkin pitää olla parhaita. Kun siitä pidetään huolta, niin yhteistyön jatkoedellytykset pysyvät”, Stenberg kiteyttää.

---

Haluatko tietää lisää TRBOsta? Tutustu siihen tarkemmin täällä tai soita suoraan meille.