Pajadatalla arvostetaan Fulmoren kanssa tehtävän yhteistyön helppoutta

Pajadatalla arvostetaan Fulmoren kanssa tehtävän yhteistyön helppoutta

Kokemuksia Fulmoresta

Yhteistyökumppaniksi liidien hankintaan

Pajadata Oy on vuonna 1994 perustettu ohjelmistotalo, joka tarjoaa kokonaisvaltaisia ohjelmistoratkaisuja rakentamisen ja talotekniikan ammattilaisille. Toimistot sijaitsevat Tampereella ja Vantaalla, mutta toimialueena on koko Suomi. Asiakkaina on tällä hetkellä noin 1300 yritystä, joista suurin osa on LVI- tai sähköalan toimijoita. Pajadata on osa Hantverksdata-konsernia, joka on Pohjoismaiden markkinajohtaja rakentamisen ja talotekniikan ohjelmistoratkaisuissa.

Kun Pajadata Oy tuli Fulmoren asiakkaaksi loppuvuodesta 2017, yritys ei ollut aikaisemmin tehnyt päämäärätietoista digimarkkinointia.

”Toiveissa oli saada markkinoinnin kumppani, joka auttaa saamaan enemmän liidejä. Yhteistyö aloitettiin työpajalla, jossa määriteltiin tavoitteet ja käytiin kohderyhmät läpi. Seuraavana vuonna uusimme Fulmoren kanssa nettisivut, minkä jälkeen tuloksia alkoi tulla”, kertoo Pajadatan tuotevastaava Aleksi Aaltonen.

Fulmoren toteuttamiin markkinointitoimenpiteisiin on kuulunut mm. sisällöntuotantoa blogien ja referenssien muodossa, oppaiden ja automaatioiden toteuttamista, säännöllistä uutiskirjeviestintää asiakkaille ja sähköistä mainontaa.

Sujuvuus ja luotettavuus näkyvät kaikessa tekemisessä

Fulmore oli Aaltoselle ennestään tuttu muutaman henkilön kautta, joten yhteistyön aloittamisen kynnys oli helppo ylittää.

”Luotto Fulmoreen minulla oli olemassa jo valmiiksi. On ollut mielenkiintoista päästä seuraamaan asiakkaan näkökulmasta, miten hommat oikeasti toteutetaan. Olen ollut perhanan tyytyväinen. Minulle kehuttiin etukäteen erityisesti Marko Kokkosta, ja kun hän alkoi tehdä meille töitä, osaaminen teki vaikutuksen”, sanoo Aaltonen.

Aaltosen lisäksi Fulmoren kanssa tehdyssä yhteistyössä on ollut tiiviisti mukana Pajadatan myyntijohtaja Sami Säynäjäkangas. Hän on pitänyt asiointia sujuvana ja luontevana.

”Se, että tapaamme kerran kuussa, on tosi hyvä juttu. Yhteistyö ja viestintä toimivat hyvin ja olemme saaneet myös tulosten seurantaa paremmalle tasolle. Fulmoren kanssa on ollut helppo toimia ja heidän toimintatapansa on järkevä.”

Myös Pajadatan toimitusjohtaja Sanna Haanpää kuvailee yhteistyötä toimivaksi.

”Katson asiaa johdon ja kokonaisuuden näkökulmasta, ja pidän siitä, että Fulmoren kanssa kaikki hoituu ajallaan. Kaikki tehdään niin kuin on sovittu ja olemme saaneet apua siihen, mihin olemme sitä hakeneet. Tavoitteita on saavutettu ja Fulmoren tekemät asiat ovat toimineet hyvin.”

Helppoutta viestinnästä hinnoitteluun asti

Aleksi Aaltonen korostaa Fulmoren kanssa viestimisen mutkattomuutta, ja myös viestinnän nopeus on ollut hänelle positiivinen kokemus.

”Fulmorella kaikki tyypit ovat osanneet puhua oikeiden ihmisten kanssa oikealla tavalla. Moni sortuu tekemään vaikutusta jargonilla, mutta Fulmorella viestintä ei perustu termeillä kikkailuun. Siellä puhutaan suomea, ja se on ollut selkeä vahvuus. Saamme kysymyksiimme järkeviä, suoria vastauksia.”

”Mainitsemisen arvoista on myös se, että kun Fulmorelta jotain kysytään, niin vastaus saadaan nopeasti. Kuukausipalavereiden ulkopuolellakin saa kyllä kysymyksiin nopeasti vastauksia, eikä se tarkoita sitä, että perässä tulee aina lasku konsultoinnista.”

”Ylipäätään koko hinnoittelu on selkeää ja läpinäkyvää. Asiakkaalle ei jää arvailun varaan, mitä mihinkin könttään sisältyy. Ja hyvästä työstä on kiva maksaa.”